ایرانیان جهان
جانسون اتحادیه‌اروپا را تهدید کرد
پنجشنبه 20 آذر 1399 - 12:09:16 PM
ایرانیان جهان - فارس / نخست وزیر انگلیس گفت شروطی که بروکسل برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گذاشته است، نمی‌تواند مورد پذیرش هیچ نخست‌وزیری قرار گیرد.
«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.
به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون در جلسه پارلمان گفت: «اول اینکه دوستان ما در اتحادیه اروپا اصرار دارند قانونی جدید تصویب کنند که بر اساس آن اگر ما در این کشور از آن تبعیت نکنیم بتوانند به صورت خودکار حق تنبیه و تلافی را داشته باشند».
نخست‌وزیر انگلیس که قرار است امروز برای دیدار با سران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کند افزود:‌ «دوم اینکه اروپایی‌ها می‌گویند بریتانیا باید تنها کشور جهان باشد که حق کنترل ماهیگیری در آب‌هایش را نداشته باشد. گمان نمی‌کنم این‌ها شروطی باشند که هیچ نخست‌وزیری در این کشور قبول کند».
جانسون درخصوص افزایش زمزمه‌ها درخصوص تمایل اسکاتلند به اسقلال از بریتانیا پس از خروج آن از اتحادیه اروپا گفت، اطمینان دارد اگر همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند برگزار شود، مردم این منطقه به آن رأی مثبت نخواهند داد.
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و ناهماهنگی و تفاوت در روش‌های بخش‌های مختلف بریتانیا شامل ایرلند شمالی، ولز، انگلیس و اسکاتلند در مبارزه با ویروس کرونا، موجب افزایش تمایل نواحی مختلف برای دستیابی به استقلال شده است.
چندی پیش نتایج نظرسنجی مشترک دو مؤسسه «ایپسوس» و «MORI» نشان داد 58 درصد از مردم اسکاتلند خواستار جدایی از بریتانیا هستند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می‌شود.
این در حالی است که در همه‌پرسی قبلی استقلال اسکاتلند که در سال 2014 (دو سال قبل از همه‌پرسی برگزیت) برگزار شد، مردم این سرزمین با نسبت 55 درصد به 45 درصد، با این جدایی مخالفت کرده بودند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/206065/جانسون-اتحادیه‌اروپا-را-تهدید-کرد
بستن   چاپ