ایرانیان جهان
انتقاد روسیه و چین از رفتار منافقانه آلمان در قبال سوریه
جمعه 28 آذر 1399 - 2:02:18 PM
ایرانیان جهان-به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  به نقل از پایگاه اینترنتی خبری عربی 21، نمایندگان روسیه و چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از عملکرد آلمان علیه سوریه به شدت انتقاد کردند و رفتار های منافقانه آلمان و سایر کشور های غربی و نیز تحریم های تحمیلی آمریکا و اتحادیه اروپا را ضد سوریه مانع کمک رسانی به ملت سوریه دانستند.
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده سوریه، صحنه درگیری لفظی نمایندگان آلمان، روسیه و چین بود. برلین هم پیمانان نظام سوریه را به مانع تراشی در مسیر رسیدن کمک ها به ملت سوریه متهم کرد و سفیران مسکو و پکن نیز به عملکرد آلمان در این شورا از سال 2019 میلادی تاکنون حمله و درباره حق این کشور در تلاشهایش برای کسب عضویت دائم شورای امنیت ابراز تردید کردند.
در این نشست که به علت تدابیر مربوط به مقابله با کرونا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، کریستوف هوسگن سفیر آلمان گفت: «واقعا مسخره است. باید تأسف بخوریم که امکان رسیدن کمک های بشردوستانه به سوریه وجود ندارد. این اتفاق نیز ناشی از مخالفت های روسیه و چین در ژوئیه گذشته است.»
روسیه و چین ژوئیه گذشته از حق مخالفت خود برای جلوگیری از تصویب پیش نویس قطعنامه آلمانی –بلژیکی استفاده کردند که سازوکار رساندن کمک ها را از طریق آن بخش از مرز های ترکیه با سوریه که تحت کنترل نظام سوریه نیست، یک سال دیگر تمدید می کند.
سفیر آلمان گفت: «به جای اینکه هر بار از تحریم ها شکایت شود، روسیه و چین باید از تصمیمشان صرف نظر کنند و اجازه بدهند نقاط بیشتری از مرز ها گشوده شود تا مردم بتوانند به غذا وداروی مورد نیاز دست پیدا کنند.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/207655/انتقاد-روسیه-و-چین-از-رفتار-منافقانه-آلمان-در-قبال-سوریه
بستن   چاپ