ایرانیان جهان
فرانسه درباره سرآمد ضرب‌الاجل توافق لندن و بروکسل هشدار داد
یکشنبه 30 آذر 1399 - 11:30:02 AM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزیر امور اروپای فرانسه اعلام کرد ممکن است تا پایان مهلت تعیین شده پارلمان اروپا، توافقی میان انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص روابط پسابرگزیت صورت نگیرد.
به نقل از روزنامه گاردین، وزیر امور اروپای فرانسه اعلام کرد مهلت تعیین شده از سوی پارلمان اروپا در خصوص توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است بدون دستیابی به توافقی در خصوص روابط تجاری و امنیتی پسا برگزیت به سر آید.
کلمن بون روز یکشنبه اعلام کرد ممکن است ضرب الاجل تعیین شده از سوی بروکسل برای دستیابی به توافقی مربوط به روابط تجاری لندن با اتحادیه اروپا پس از خروج از این اتحادیه نیز بدون نتیجه‌ای خاص تمام شود. پارلمان اروپا پیش از این اعلام کرد انگلیس و اعضای این پارلمان تا نیمه شب یکشنبه 28 دسامبر به وقت اروپای مرکزی فرصت دارند تا بر سر بند‌های روابط پسابرگزیت خود به توافق برسند.
پیشتر یک مقام آگاه در دولت انگلیس از احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون توافق خبر داد. بر این اساس، پس از بیش از 9 ماه مذاکره میان انگلیس و اتحادیه اروپا برای توافق بر سر برگزیت، اما هنوز هیچ دست آورد قابل توجهی حاصل نشده است. یک منبع آگاه در دولت جانسون اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا مواضع خود را درباره مذاکرات تغییر ندهد، احتمالاً لندن در پایان سال جاری میلادی بدون توافق اقدام به ترک این اتحادیه کند.
در ماه ژانویه، انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد و وارد یک دوره انتقال 11 ماهه شد که قرار است در 31 دسامبر منقضی شود. در جریان انتقال، انتظار می رفت انگلیس در مورد یک معامله تجاری با اتحادیه مذاکره کند اما توافق نامه هنوز امضا نشده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/208091/فرانسه-درباره-سرآمد-ضرب‌الاجل-توافق-لندن-و-بروکسل-هشدار-داد
بستن   چاپ