ایرانیان جهان
انگلیس در انزوا؛ جهش کرونا بریتانیا را قفل کرد
پنجشنبه 4 دي 1399 - 06:04:57
ایرانیان جهان - آخرین خبر / وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه از شناسایی گونه جدیدتری از ویروس کرونا که عفونی تر از انواع قبلی است خبر داد و گفت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
مت هنکاک با حضور در نشست خبری از دفتر نخست وزیری انگلیس عنوان کرد که این گونه اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده است. وی بر همین اساس تصریح کرد تمام افرادی که طی دو هفته گذشته در آفریقای جنوبی بوده یا با مسافران از این کشور در تماس بوده‌اند باید سریعا خود را قرنطینه کنند.
وزیر بهداشت انگلیس تحولات اخیر را به شدت نگران کننده توصیف کرد و گفت گونه جدیدتر ویروس کرونا جهش یافته‌تر و قدرت سرایت بیشتری دارد.
وی بر همین اساس مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی (رده 4) قرار داد و افزود: ما متوجه شدیم که سطح سوم محدودیت‌های کرونایی برای مهار گونه جدید ویروس کرونا کافی نیست و بنابراین لازم است تا مناطق بیشتری از شرق و جنوب شرق را تحت پوشش سطح چهارم قرار دهیم. ما همچنین در رابطه با بخش‌هایی از جنوب غرب کشور که نشانه‌هایی از شیوع گونه جدید مشاهده شده اقدام خواهیم کرد.
اولین گونه جدید ویروس کرونا در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد.
واکنش آفریقای جنوبی به کشف ویروس جهش یافته
پروفسور بری شوب رئیس کمیته مشورتی وزیر در آفریقای جنوبی گفت: علی رغم تفاوت زیاد این دو ویروس، هر دوی آنها در آینده بر ویروس اصلی کرونا غلبه خواهند کرد.

توضیح ویدیو
وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه هفته گذشته کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا را اعلام کرده بود که نسبت به گونه اصلی کشف‌شده در چین جهش پیدا کرده بود.
پس از انتشار این خبر شماری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، آلمان، ایرلند و هلند پروازهای خود به و از ایتالیا را به حالت تعلیق درآوردند و ترکیه نیز اعلام کرد که تمامی راههای ارتباطی با انگلیس و هلند و همچنین دانمارک و آفریقای جنوبی را قطع کرده است.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

انگلیس در آستانه قرنطینه سراسری
نخست وزیر انگلیس نیز روز شنبه محدودیت های جدیدی را به دلیل شیوع این گونه جدید در کشورش اعلام کرد و چند کشور عضو اتحادیه اروپا و کانادا نیز محدودیت های مسافرتی از انگلیس اعمال کرده اند.
کارشناسان بهداشتی در انگلیس و آمریکا می گویند به نظر می رسد این گونه جدید، دیگران را آسان تر مبتلا می کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر کشنده تر بودن آن وجود ندارد.
این گونه جدید همچنین می تواند جهش های زیادی داشته باشد و برخی روی پروتئینی هستند که ویروس برای اتصال به سلول ها و آلوده کردن آن استفاده می کند.
هزاران نفر از مردم لندن به ایستگاه راه آهن این شهر هجوم بردند تا قبل از شروع ساعات منع تردد و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در آستانه سال نو میلادی این شهر را ترک کنند.
چرا این گونه جدید، زنگ خطر را به صدا درآورده است؟
کارشناسان بهداشتی در انگلیس و آمریکا می گویند به نظر می رسد این گونه جدید، دیگران را آسان تر مبتلا می کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر کشنده تر بودن آن وجود ندارد.
این گونه جدید همچنین می تواند جهش های زیادی داشته باشد و برخی روی پروتئینی هستند که ویروس برای اتصال به سلول ها و آلوده کردن آن استفاده می کند.
«راوی گوپتا» پزشکی که به مطالعات در مورد ویروس ها در دانشگاه کمبریج انگلیس مشغول است، ضمن ابراز نگرانی درمورد این گونه جدید گفت هنوز زود است که به میزان اهمیت این ویروس پی ببریم.
«تروور بدفورد» زیست شناس و کارشناس ژنتیک در مرکر تحقیقات سرطان «فرد هاتچینسون» سیاتل آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد شواهد حاکی است که این مساله ممکن است با ویروس کرونای جدید شروع به اتفاق افتادن کند. 
وی افزود: ما اکنون ظهور و گسترش موارد مختلفی را مشاهده کردیم که حکایت از این امر دارد و برخی نسبت به درمان های آنتی بادی مقاومت نشان می دهند.
به گفته گوپتا، محققان سوئدی در ماه آوریل (فروردین) به ویروسی با دو تغییر ژنتیکی دست یافتند که به نظر می رسید این تغییر، شدت مسری بودن ویروس را دو برابر کرده است.
مورد جدید پدیدار شده در انگلیس، دو یا چند تغییر دارد. به گفته یک مقام سازمان جهانی بهداشت، این گونه ماه سپتامبر در جنوب شرقی انگلیس شناسایی و از آن زمان به بعد در این منطقه پخش شد.
«منصف السلاوی» مشاور ارشد علمی دولت آمریکا در زمینه توزیع واکسن گفت: احتمال اینکه گونه جدید در برابر واکسن های موجود مقاوم باشد، اندک است اما این احتمال صفر نیست.
وی افزود: بعید است که گونه جدید کشف شده در انگلیس، از مصونیت واکسن بگریزد.
هفته پیش اعضای دولت انگلیس در پی شناسایی این گونه جمعه شب جلسه مخفیانه‌ای تشکیل دادند تا درباره تشدید محدودیت‌های کرونایی برای مهار این ویروس تصمیم‌گیری کنند.
با شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از مقامات انگلیس خواسته است تدابیر سختگیرانه تری در اروپا برای جلوگیری از گسترش این نوع ویروس جهش یافته بکار گیرند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/209208/انگلیس-در-انزوا؛-جهش-کرونا-بریتانیا-را-قفل-کرد
بستن   چاپ