ایرانیان جهان
ترکیه: مجبور به افزایش قدرت نظامی خود هستیم
شنبه 6 دي 1399 - 10:11:54
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزیر دفاع ترکیه از افزایش قدرت نظامی این کشور به دلیل مقتضیات جغرافیایی خبر داد.
حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار داریم، ناگزیر به افزایش قدرت نظامی خود هستیم.
بر این اساس، آکار افزود: موقعیت جغرافیایی ترکیه ما را ناچار به افزایش توان دفاعی خود می‌کند. دست آورد‌های نیرو‌های مسلح ما حاصل مشارکت صنایع ملی و داخلی است و سیستم‌های تسلیحاتی ترکیه به طور مستمر و به صورت خلاقانه به روز رسانی می‌شود.
وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن خطرات و تهدیدات جهانی و نیز موقعیت مکانی ترکیه، نیاز‌های دفاعی ترکیه به سرعت و متناسب با فناوری تغییر می‌کند. وجود نیرو‌های مسلح برای دفاع از منافع ملی بسیار ضروری است.
ترکیه طی یک دهه اخیر سیاست انزواگرایانه خود را کنار گذاشته و اکنون به طور مستمر در حال دخالت نظامی در سوریه، شمال عراق، لیبی، و قره باغ است. همچنین ترکیه اقدام به تهدید نظامی یونان بر سر منابع طبیعی موجود در شرق مدیترانه کرده است. آنکارا همچنین در موضوع قبرس مداخله دارد و اقدام به حمایت نظامی از بخش ترک نشین این کشور می‌کند. یکی از دلایل تحریم چهار کشور عربی علیه قطر، وجود پایگاه نظامی ترکیه در این کشور بود. همچنین آنکارا یکی از حامیان بهار عربی و جنبش اخوان المسلمین در کشور‌های عربی و به ویژه مصر بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/209697/ترکیه--مجبور-به-افزایش-قدرت-نظامی-خود-هستیم
بستن   چاپ