ایرانیان جهان
انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح های هسته ای توسط آلمان
یکشنبه 7 دی 1399 - 11:53:41 AM
ایرانیان جهان-به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه "تاگس اشپیگل" در گزارشی نوشت: در حزب سوسیال دموکرات آلمان نارضایتی هایی درباره رد قرارداد سازمان ملل برای منع سلاح های اتمی به وجود آمده است.
"گابریل هاینریش"، معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در این باره گفته است که این معاهده، دینامیک جدیدی را در تلاش ها برای ایجاد جهانی عاری از سلاح های هسته ای ایجاد می کند.
این مقام حزب سوسیال دموکرات اظهار داشت: من از این رو از دولت آلمان درخواست می کنم موضع رد خود علیه این معاهده را کنار بگذارد و به جای آن به عنوان ناظر در کنفرانس امضا کنندگان این معاهده شرکت کند تا از این هدف به صورت سازنده حمایت کند.
معاهده ممنوعیت استفاده از تسلیحات هسته ای در سال 2017 با رای مثبت 122 کشور جهان به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده بود. این پیمان در 22 ژانویه سال 2021 لازم الاجرا می شود چرا که تا به حال از طرف بیش از 50 کشور تصویب شده است. این معاهده برای لازم الاجرا شدن به تصویب حداقل 50 کشور نیاز داشت.
کرونا در اروپا| از هشدار درباره وقوع موج سوم در آلمان تا خروج ماکرون از قرنطینه
کشته شدن امام جماعت مسجدی در آلمان با سلاح سرد
مسئله ای که وجود دارد این است که هیچ یک از کشورهای دارنده تسلیحات اتمی این معاهده را امضا نکرده اند. ناتو که کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس که از قدرتهای مهم هسته ای به شمار می روند به آن تعلق دارند این معاهده را کاملا رد کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/210051/انتقاد-حزب-سوسیال-دموکرات-از-رد-پیمان-منع-سلاح-های-هسته-ای-توسط-آلمان
بستن   چاپ