ایرانیان جهان
مافیای واکسن در فرانسه
یکشنبه 7 دی 1399 - 11:54:52 AM
ایرانیان جهان-به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ اما در فرانسه همزمان با آغاز این طرح برخی محافل علمی و سیاسی مخالفت خود را با موش آزمایشگاهی شدن مردم فرانسه اعلام کرده و آن را برخلاف امنیت ملی برشمرده اند.
ژان لوک ملانشون نماینده سرشناس مجلس ملی فرانسه در این باره می گوید: ما از این واکسن اطلاعات درستی نداریم. چنین واکسنی با این شرایط حساس نگهداری بسیار نگران کننده است. تا بحال این واکسن آمریکایی کارایی خود را نشان نداده و حالا چرا فرانسوی ها باید اجبارا موش آزمایشگاهی آمریکایی ها شوند. جمعی از پزشکان سرشناس نیز دولت فرانسه را به دست داشتن در مافیای واکسن و همکاری با شرکت های چند ملیتی برای سهم داشتن در سود سرشار آن بدون اولویت دادن به سلامتی مردم متهم کرده اند.
پروفسور کریستیان پِرن یکی از پزشکان است که در برنامه زنده شبکه تلویزیونی ب اف ام فرانسه با افشاگری می گوید: مسئولان و دست اندرکاران برای حفظ منافع سرشار و شرکت های دارویی و آزمایشگاه ها؛ حقایق را از مردم پنهان کرده اند. حتی تعدادی از همکارانم در بیمارستان های مختلف از این شرکت ها رشوه گرفته اند تا با تولید واکسن و مصرف آن سود کلان به جیب بزنند. حالا در این شرایط شورای ملی نظام پزشکی فرانسه به نمایندگی از دولت طرح شکایت از این پزشکان سرشناس را به دادگاه عالی ارائه داده است.
برخی رسانه ها این اقدام دولت فرانسه را اولین گام برای جلوگیری از افشاگری های پزشکی اعلام کرده اند. طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته

http://www.ilandnews.ir/fa/News/210052/مافیای-واکسن-در-فرانسه
بستن   چاپ