ایرانیان جهان
افزایش شمار مهاجران مبتلا به کرونا در سوئد
دوشنبه 8 دی 1399 - 12:23:48 PM
ایرانیان جهان-به گزارش سرویس بین الملل­ ­­ خبرگزاری صدا و سیما ، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه اکسپرسن سوئد اعلام کرد تقریباً نیمی از کسانی که در این کشور در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار داشته اند، از مهاجران بوده اند.
بنا بر این گزارش، در حالی که مهاجران حدود یک چهارم جمعیت سوئد را تشکیل می دهند، در میان افراد زیر 65 سالی که جان سپرده اند، نیمی از آن ها دارای سابقه خارجی بودند که این رقم بیش از اندازه زیاد است.
اکسپرسن به "عوامل اقتصادی-اجتماعی" از جمله درآمد، اشتغال و کمبود اطلاعات در خصوص مهاجران اشاره کرد. اوایل امسال، در بحبوحه اولین حمله ویروس کرونا، مقامات سوئدی اعتراف کردند نمی توانند به موقع با جامعه مهاجران ارتباط برقرار کنند و اطلاعات احتیاطی را به رایج ترین زبان های مهاجران از جمله عربی، دری و سومالیایی منتشر کردند.
به گفته دکتر ماشلا عمر"رئیس انجمن پزشکی سوئد و سومالی", ماه مارس که زنگ خطر در مورد میزان بالای مرگ و میر در میان جامعه سومالی به صدا درآمد، این گروه عمدتا مانند همیشه زندگی می کردند. انجمن ها و مساجد هنوز باز بودند، بسیاری از سومالیایی ها همچنان دست می دادند و یکدیگر را در آغوش می گرفتند، افراد سالم به ملاقات بیماران می رفتند و بیماران بیرون می رفتند و با آشنایان ملاقات می کردند و به رستوران ها می رفتند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/210408/افزایش-شمار-مهاجران-مبتلا-به-کرونا-در-سوئد
بستن   چاپ