ایرانیان جهان
آرتساخ دست داشتن در حمله به مواضع جمهوری آذربایجان را رد کرد
دوشنبه 8 دي 1399 - 14:35:09
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / جمهوری خودخوانده آرتساخ دست داشتن در حملات اخیر به مواضع جمهوری آذربایجان در قره‌باغ را تکذیب کرد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمهوری خود خوانده آرتساخ هر گونه دست داشتن در حملات اخیر علیه مواضع جمهوری آذربایجان را رد کرد.
ساعاتی پس از انتشار خبر هدف قرار گرفتن مواضع جمهوری آذربایجان در قره باغ، جمهوری خود خوانده آرتساخ اعلام کرد نیرو‌های وابسته به آن در حمله مذکور نقشی نداشته اند.
وزارت دفاع آذربایجان اوایل روز دوشنبه اعلام کرد در حمله به موضع باکو در قره باغ یک نظامی آذربایجانی کشته شده است. در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: در 27 دسامبر یک گروه مسلح غیرقانونی ارمنی به پست‌های ارتش آذربایجان در روستای آغدم در منطقه خوجوند حمله کردند. در نتیجه این حمله یکی از سربازان ما کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.
در 10 نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/210429/آرتساخ-دست-داشتن-در-حمله-به-مواضع-جمهوری-آذربایجان-را-رد-کرد
بستن   چاپ