ایرانیان جهان
اردوغان: واکسن چینی پیش از پایان سال می‌آید
سه شنبه 9 دی 1399 - 10:40:08 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / رئیس‌جمهور ترکیه از امضای توافق تجارت آزاد ترکیه با انگلیس خبر داده و گفت: این قرارداد پس از توافق اتحادیه گمرکی مهم‌ترین قرارداد تجاری ما خواهد بود.
به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس‌جمهور ترکیه در پی آخرین نشست کابینه دولت در سال 2020 که در مجتمع ریاست‌جمهوری بش‌تپه در آنکارا برگزار شد، از امضای توافق تجارت آزاد ترکیه با انگلیس خبر داده و تاکید کرد: این قرارداد پس از توافق اتحادیه گمرکی مهم‌ترین قرارداد تجاری ما خواهد بود.
وی در ادامه این توافق‌نامه را «سرآغاز دوران جدید اقتصادی برای ترکیه و انگلیس» از سال 2021 خواند. 
رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: از 25 دسامبر، صادرات ما از چشم‌اندازمان برای کل سال 2020 فراتر رفته و به 166 میلیارد دلار رسید.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اولین محموله واکسنی که از چین سفارش داده‌ایم پیش از آغاز سال نو به کشور تحویل داده شود. 
اردوغان در پایان متذکر شد: عزم ما برای آنکه بزودی واکسن‌های (کووید-19) تولید داخل را در اختیار مردم قرار بدهیم، راسخ است.
وزارت تجارت انگلیس نیز اعلام کرد: بریتانیا نخستین توافق تجارت آزاد خود را پس از توافق با اتحادیه اروپا، 29 دسامبر با ترکیه امضا خواهد کرد. 
لیز تروس، وزیر تجارت انگلیس، در این زمینه گفت که هدف این توافق در مرحله اول حفظ شرایط تجاری موجود بین دو کشور است. توافق مذکور شرایط را برای تامین استخدام هزاران نفر در صنایع مختلف از جمله تولید، خودروسازی و فلز فراهم خواهد کرد.
توافق تجاری بین ترکیه و انگلیس از لحاظ حجم تجاری در میان توافق‌های تجاری این کشور پس خروج از اتحادیه اروپا در رده پنجم قرار دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/210663/اردوغان--واکسن-چینی-پیش-از-پایان-سال-می‌آید
بستن   چاپ