ایرانیان جهان
لاوروف: آینده بلاروس در دستان مردم این کشور است
پنجشنبه 11 دي 1399 - 00:48:04
ایرانیان جهان - صدا و سیما / سرگئی لاوروف: روسیه متعقد است تصمیم گیری درباره سرنوشت بلاروس برعهده مردم این کشور و نمایندگان قانونی آنهاست.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت روسیه متعقد است تصمیم گیری درباره سرنوشت بلاروس برعهده مردم این کشور و نمایندگان قانونی آنهاست.
لاوروف گفت دخالت خارجی در امور داخلی کشور‌های شوروی سابق موضوع جدیدی نیست. کافی است کودتای فوریه سال 2014 و تصاحب قدرت را در اوکراین که از سوی واشنگتن و بروکسل پشتیبانی می‌شد، به یاد بیاورید. 
این دیپلمات ارشد روسی افزود در سال کنونی که در روز‌های پایانی آن به سر می‌بریم، تلاش برای استفاده از سناریویی مشابه انقلاب رنگی را در بلاروس شاهد بودیم.
به گفته لاوروف، مسکو چند بار متوجه شد که "به منظور دستیابی به دستاورد‌های ژئوپلیتیک، همکاران غربی به راحتی ثبات کل کشور‌ها را فدا می‌کنند و اختلافات قومی را موجب می‌شوند و بین ملت‌های برادر اختلاف ایجاد می‌کنند. وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد "تفرقه بینداز و حکومت کن" -شعاری است که غرب همواره از آن استفاده می کند.
لاوروف گفت "ما فکر می‌کنیم تصمیم گیری درباره سرنوشت بلاروس برعهده مردم بلاروس و نمایندگان قانونی آن‌ها است نه مردم فریبکار و حامیان مالی غربی آنها. "

http://www.ilandnews.ir/fa/News/211145/لاوروف--آینده-بلاروس-در-دستان-مردم-این-کشور-است
بستن   چاپ