ایرانیان جهان
موافقت آلمان با صادرات بیش از یک میلیارد یورو سلاح به خاورمیانه
دوشنبه 15 دی 1399 - 11:11:10 AM
ایرانیان جهان-

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز،به نقل از دویچه وله، خبرگزاری رسمی آلمان (dpa) به نقل از وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد دولت این کشور با صادرات 1.16 میلیارد سلاح به کشور‌هایی که در درگیری‌های یمن و لیبی نقش دارند، موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان تا تاریخ 17 دسامبر یک اجازه نامه‌ای را به منظور صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش 752 میلیون یورو به مصر به امضا رساند. این اجازه نامه همچنین به شرکت‌های تسلیحاتی آلمان اجازه قراداد‌هایی را به ارزش بیش از 305 میلیون یورو به منظور صادرات به قطر و نیز بیش از 51 میلیون به امارات و 23.4 میلیون به کویت و حدود 22.9 میلیون به ترکیه می‌دهد.

مجوز‌هایی که به اردن داده شده، در مجموع به میزان 1.7 میلیون یورو و بحرین به میزان 1.5 میلیون یورو می‌رسد.
این جزئیات از سوی وزارت اقتصاد آلمان و در پاسخ به «امید نوری پور» عضو حزب سبز آلمان در «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) ارائه شده است.

طبق اعلام دویچه وله، کشور‌هایی که در این گزارش اشاره شده، به نوعی در جنگ طولانی مدت در یمن و لیبی نقش داشته اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار افرادی را که در جنگ شش ساله یمن جان خود را از دست داده اند، در حدود 233 هزار نفر براورد می‌کند.

این رقم شامل 131 هزار نفر نیز که به شکلی غیرمستقیم به مانند نبود خدمات بهداشتی و نیز زیربنایی جان خود را از دست دادند، نیز می‌شود.

در جنگ داخلی لیبی نیز که از سال 2014 برافروخته است و هزاران نفر جان خود را از دست داده اند، ترکیه و قطر از طرف «دولت وفاق ملی لیبی» که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، در حال مداخله اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/212363/موافقت-آلمان-با-صادرات-بیش-از-یک-میلیارد-یورو-سلاح-به-خاورمیانه
بستن   چاپ