ایرانیان جهان
​مرکز نوآوری تعاون در استان کرمان راه اندازی شد
شنبه 20 دي 1399 - 10:14:29
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از راه اندازی مرکز نوآوری تعاون در استان کرمان خبر داد و گفت: با اصلاح قانون تعاون از بسیاری بلاتکلیفی ها در حوزه تعاون خارج می‌شویم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ، رضا اسماعیلی روز پنجشنبه درنشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان از ثبت بیش از پنج هزار تعاونی در استان کرمان خبر داد و گفت: سه هزار و 500 تعاونی فعال در استان با 55 هزار فرصت شغلی وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های حوزه های کشاورزی، خدمات و صنعت بیان کرد: 34 درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی فعال است و جای کار در حوزه خدمات زیاد است و همچنین استان در حوزه صنعت و معدن ظرفیت های عظیمی وجود دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به این که در سال جاری استان کرمان در حوزه تعاون رتبه برتر در سطح ملی را کسب کرده است، گفت: ضروت دارد که تعاونی مصرفی برای کارکنان نیز ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: طی سال گذشته 90 هزار نفر ساعت دوره آموزشی مهارتی، تخصصی، مدیریتی و مجازی و حقوقی برای تعاونگران کرمانی برگزار شده است.
دبیر اتاق تعاون استان کرمان نیز در این نشست به واگذاری معادن غیرفعال و راکد به مردم از طریق ساختار تعاونی ها گفت: این مهم سبب می شود سرمایه و نقدینگی اضافی مردم به سمت تولید هدایت ‌شود و عواید حاصل از معادن در ازای تخریب ها و آلودگی های محیط زیستی ایجادشده از سوی معادن به مردم می رسد.
علی اصغر آخوندی با بیان این که با این اقدام سه هدف محرومیت زدایی، توزیع عادلانه ثروت و فعال شدن معادن انجام می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سهامداران این معادن عموم مردم هستند به طور قطع در تامین نیروی انسانی بومی، اشتغالزایی و توسعه منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/213276/​مرکز-نوآوری-تعاون-در-استان-کرمان-راه-اندازی-شد
بستن   چاپ