ایرانیان جهان
لینکسیس سرویس Aware را آپدیت و روتر AXE8400 را معرفی کرد
سه شنبه 23 دي 1399 - 12:29:12
ایرانیان جهان - لینکسیس روز گذشته از اضافه شدن قابلیتی کاربردی به Linksys Aware خبر داد و روتر 450 دلاری پیشرفته‌ی AXE8400 را به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

بر اساس گزارش ورج ، Linksys Aware، سرویس اشتراکی لینکسیس که از سیستم‌های وای فای مش این شرکت برای شناسایی حرکت در خانه‌ استفاده می‌کند، قرار است با دریافت به‌روزرسانی هوشمندتر از قبل شود. به‌روزرسانی Linksys Aware به روترها امکان می‌دهد با استفاده از اینترنت به وسایل دیگری که در خانه‌ی هوشمند قرار گرفته‌اند و مشغول حرکت نیستند متصل شوند تا از این طریق فرایند تشخیص حرکت در داخل خانه به ‌شکلی دقیق‌تر انجام بگیرد. سیستم اولیه‌ی تشخیص حرکت Aware، نحوه‌ی حرکت سیگنال‌های وای فای بین روترهای متعلق ‌به یک شبکه‌ی مش را تشخیص می‌دهد. به‌طور معمول هرگونه حرکت با سیگنال‌ها تداخل پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود روترها بتوانند در نقش دستگاه تشخیص حرکت ظاهر شوند بدون اینکه به سخت‌افزار اضافه نیاز داشته باشند. اکنون لینکسیس اعلام کرده است که این قابلیت سرویس Linksys Aware را به‌روزرسانی می‌کند تا آن را به دیگر وسایل خانه‌ی هوشمند که توانایی اتصال به اینترنت دارند (نظیر اسپیکر و کلید هوشمند و حتی سیستم‌ تنظیم گرما) گسترش دهد. این وسایل خانه‌ی هوشمند در نقش نقاط ارتباطی جدید ظاهر می‌شوند و به سیستم تشخیص حرکت لینکسیس امکان می‌دهند فضای گسترده‌تری را در بر بگیرد و دقتش افزایش پیدا کند. به ‌لطف افزایش تعداد دستگاه‌های حاضر در شبکه‌ی مش لینکسیس، Linksys Aware می‌تواند دقیق‌تر محل حرکت را مشخص کند. در به‌روزرسانی مذکور،‌ کاربران می‌توانند ببینند که در اطراف هر یک از دستگاه‌ها (نظیر اپل TV در اتاق نشیمن یا پریز هوشمند برق در راهرو) چه حرکتی رخ داده است.

ایرانیان جهان

قیمت‌های اعلام‌شده مربوط ‌به روتری هستند که قابلیت‌های پیشرفته‌ی زیادی دارد. هر واحد AXE8400 در حقیقت روتری سه بانده است که از باندهای 2٫4 گیگاهرتزی، 5٫0 گیگاهرتزی و 6٫0 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند منطقه‌ای به وسعت 278٫7 مترمربع را پوشش بدهد. در این روتر از درگاه پنج گیگابیت‌ بر ثانیه‌ای WAN استفاده شده است که البته در حال حاضر کاربرد چندان خاصی ندارد و بیشتر به درد آینده می‌خورد. روتر لینکسیس دارای چهار درگاه LAN یک گیگابیت ‌بر ثانیه‌ای اضافه است و یک درگاه USB 3.0 دارد. لینکسیس می‌گوید از لحاظ عملی 65 دستگاهی که به‌صورت هم‌زمان یک پهنای باند را به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند بدون مشکل به روتر AXE8400 متصل شوند. AXE8400 با دیگر روترهای مش سری Linksys Intelligent Mesh سازگاری دارد و این یعنی می‌توانید آن را درون شبکه‌ی مش فعلی خود جای بدهید. روتر Linksys AXE8400 در بهار یا تابستان 2021 به بازار عرضه خواهد شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/214237/لینکسیس-سرویس-Aware-را-آپدیت-و-روتر-AXE8400-را-معرفی-کرد
بستن   چاپ