ایرانیان جهان
چهارچرخه‌ برقی CityQ معرفی شد
پنجشنبه 25 دي 1399 - 13:05:37
ایرانیان جهان - شرکتی نروژی از چهارچرخه‌ برقی CityQ مجهز به سیستم مدیریت الکترونیکی پیشرانه رونمایی کرد که ظرفیت پیمایشی حدود 100 کیلومتر دارد و با قیمت حدود 9 هزار دلار پیش‌فروش می‌شود.

ممکن است دوچرخه‌های الکتریکی نسبت به دوچرخه‌های معمولی کمتر به رکاب زدن احتیاج داشته باشند، اما اکثر آن‌ها ظرفیت حمل بار یا محافظت از سرنشین در مقابل عناصر بیرونی را ارائه نمی‌دهند. چهارچرخه برقی CityQ به گونه‌ای طراحی شده است که همراه‌ با ثبات چهار چرخ، هر دو مورد بالا را فراهم کند.

ایرانیان جهان

شیشه جلو، سقف و درهای جانبی به محافظت از سرنشینان در برابر باد و باران کمک می‌کند. کابین را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که دو بزرگسال (یکی پشت سر دیگری) یا یک بزرگسال و دو کودک (یا فضای بار اضافه همراه ‌با یک بزرگسال) جا برای نشستن داشته باشند. این وسیله نقلیه دارای 87 سانتی‌متر عرض در 155 سانتی‌متر ارتفاع در 222 سانتی‌متر طول و وزن ادعاشده‌ی 68 کیلوگرم است و می‌تواند حداکثر بار 300 کیلوگرم را تحمل کند. به گفته‌ی طراحان آن، سیتی‌کیو از نظر قانونی واجد شرایط دوچرخه برقی (ebike) است؛ به این معنی که می‌توان آن را در مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر مناطق بدون خودرو رانندگی کرد. برای استفاده از آن، نیازی به گواهینامه رانندگی نیست. مقاله‌های مرتبط:
دوچرخه برقی سبک‌وزن اسپشالایزد رونمایی شد دوچرخه برقی ریوو با چرخ بدون محور معرفی شد
هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی مشخصات فنی مانند ترمز، سیستم تعلیق و روشنایی سیتی‌کیو وجود ندارد. گفته می‌شود که پیشرانه الکترونیکی آن دستیابی به امکاناتی از جمله دنده خودکار، دنده عقب، ترمز احیاشونده، حالت بار سنگین و کنترل سرعت را امکان‌پذیر می‌کند. چهارچرخه برقی CityQ از طریق وب‌سایت شرکت سازنده برای پیش‌سفارش در دسترس است و انتظار می‌رود تحویل به مشتریان، امسال آغاز شود. قیمت CityQ 7450 یورو (حدود 9093 دلار آمریکا) است.

ایرانیان جهان


http://www.ilandnews.ir/fa/News/214871/چهارچرخه‌-برقی-CityQ-معرفی-شد
بستن   چاپ