ایرانیان جهان
بایدن مدیر امور چین در کاخ سفید را انتخاب کرد
جمعه 26 دي 1399 - 12:49:06
ایرانیان جهان - تسنیم / رئیس جمهور آمریکا مشاور سابق هیلاری کلینتون را به عنوان مدیر امور چین در کاخ سفید انتخاب کرده است.
به گزارش رویترز، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا لورا روزنبرگر دیپلمات باسابقه وزارت خارجه و مشاور سابق هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 را به عنوان مدیر ارشد امور چین در کاخ سفید انتخاب کرده است.
بر اساس این گزارش لورا روزنبرگر مشاور سیاست خارجی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است.
سخنگوی تیم انتقالی بایدن در این باره گفت: روزنبرگر قرار است به کورت کمبل دیگر مقام سابق دولت اوباما که روز چهارشنبه به عنوان هماهنگ کننده ارشد دولت بایدن در امور آسیا اقیانوسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید انتخاب شده است، گزارش دهد.
روزنبرگر پیش از این نیز به عنوان مدیر بخش امور چین و کره شمالی در کاخ سفید در دولت اوباما فعالیت کرده و پست های متعددی در وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا داشته است.
وی همچنین مدیر دفتر آنتونی بلینکن معاون سابق وزیر خارجه آمریکا بوده که از سوی بایدن به عنوان وزیر خارجه جدید ایالات متحده معرفی شده است.
مدیریت روابط با چین یکی از بزرگترین چالش های دولت بایدن به شمار می رود. روابط بین آمریکا و چین در آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ به پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر رسیده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/215063/بایدن-مدیر-امور-چین-در-کاخ-سفید-را-انتخاب-کرد
بستن   چاپ