ایرانیان جهان
چین: در 4 سال اخیر روابط میان پکن و واشنگتن به شدت آسیب دید
پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 3:24:15 PM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی وزارت خارجه چین از آسیب دیدن روابط میان این کشور و آمریکا در دوره ترامپ انتقاد کرد.
به نقل از سی سی تی وی، چین از دولت تازه آمریکا خواست در اقدامی مشترک روابط دوجانبه را در مسیر توسعه و پیشرفتی سالم و باثبات قرار بدهند.
بر این اساس، هوآ چانینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت: روابط دوجانبه‌ی چین و آمریکا در چهار سال گذشته به شدت آسیب دید و این موضوع به زیان منافع هر دو ملت تمام شد.
هوآ گفت: «آسیب جدی در روابط چین و آمریکا در چهار سال گذشته دقیقا به این علت اتفاق افتاد که دولت ترامپ در برداشت راهبردی خود از چین مرتکب اشتباهاتی بنیادین شد و پکن را بزرگترین رقیب راهبردی یا دشمن خود دانست. به همین علت از شیوه‌های متفاوت برای دخالت در امور داخلی چین استفاده کرد و از هیچ تلاشی برای سرکوب کردن، تهمت و افترا زدن به پکن فروگذار نکرد. فکر نمی‌کنم چنین رویکردی به سود منافع دو ملت چین و آمریکا باشد. این خواست ملت آمریکا هم نیست چرا که آن‌ها می‌خواهند شاهد پیشرفت سالم و باثبات در روابط دو جانبه بین دو کشور باشند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: پکن چشم به راه همکاری با دولت تازه آمریکا می‌ماند تا روابط دوجانبه به وضعیتی سالم بازگردد. فکر می‌کنم دولت جدید (آمریکا) باید در خدمت خواسته‌های مردم باشد و با نگاهی منطقی به چین بنگرد و بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل به همکاری با پکن بپردازد تا روابط دو کشور هر چه زودتر در مسیر توسعه و پیشرفت سالم و باثبات قرار گیرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/216490/چین--در-4-سال-اخیر-روابط-میان-پکن-و-واشنگتن-به-شدت-آسیب-دید
بستن   چاپ