ایرانیان جهان
تظاهرات صدها دانشجو در سراسر فرانسه
جمعه 3 بهمن 1399 - 7:05:14 AM
ایرانیان جهان - ایرنا / به دنبال بحران شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن، صدها دانشجو در سراسر فرانسه در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود تظاهرات کرده و خواستار بازگشایی دانشگاه ها شدند.
فرانس 24 نوشت: صدها دانشجو در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی زندگی و شرایط بغرنج روحی -روانی خود در اثر پیامدهای شیوع کرونا، در چندین شهر فرانسه از جمله پاریس، استراسبورگ، لیل، تولوز و حتی رن به خیابان ها آمده و خواستار بازگشت به دانشگاه ها شدند.
فرانس 24 افزود: پس از چندین ماه تعطیلی کلاس های حضوری دانشگاه ها به دنبال همه گیری کووید 19 و اقدامات مقابله با آن، بسیاری از دانشجویان از قرنطینه و انزوا به ستوه آمده و اذعان داشتند که دچار مشکلات روحی روانی شده و بیان کردند: ما خواهان حمایت های واقعی هستیم، دانشکده ها در گروه های کوچک با رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه می توانند بازگشایی شوند، ما احساس می کنیم که رها شده ایم.
به نوشته این رسانه فرانسوی، هفته گذشته، ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که دانشجویان سال اول دانشگاه ها می توانند از 25 ژانویه (6 بهمن)، آموزش های حضوری را به طور محدود از سر بگیرند.
وی افزود: چنانچه بحران شیوع کرونا مهار شود، این شرایط به دانشجویان مقاطع دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.

ایرانیان جهان

فرانس 24 تصریح کرد: مطالعات اخیر حاکی از آن است که در پی بحران شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن، سلامت روان دانشجویان به شدت آسیب دیده و حتی شمار زیادی خودکشی و یا اقدام به آن در بین دانشجویان در هفته های اخیر گزارش شده است. دولت فرانسه با ابراز نگرانی از وضعیت تاسف بار مشکلات روحی دانشجویان، از افزایش پشتیبانی روانشناسان و مددکاران اجتماعی از دانشجویان خبر داد.
اما اتحادیه دانشجویی فرانسه این اقدامات را ناکافی دانسته و از "برنامه اضطراری" خود به مبلغ 1.5 میلیارد یورو برای حمایت از دانشجویان خبر داده و همچنین خواستار افزایش فوری کمک های مالی برای تحصیل و سکونت دانشجویان شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دولتی گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه قرار است امروز از دانشگاه پاریس ساکلی بازدید کند. وی در حاشیه بازدید از این دانشگاه در حوزه تحقیق و پژوهش در فیزیک کوانتوم، قرار است دانشجویان را ملاقات و ممکن است اقدامات حمایتی جدیدی را نیز اعلام کند.
براساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و 965 هزار نفر مبتلا به کووید 19 و بیش از 71 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/216731/تظاهرات-صدها-دانشجو-در-سراسر-فرانسه
بستن   چاپ