ایرانیان جهان
تاکید رئیس جدید حزب حاکم آلمان بر لزوم پیشبرد پروژه گازی "نورد استریم 2 "
شنبه 4 بهمن 1399 - 2:24:02 PM
ایرانیان جهانبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "آرمین لاشت"، رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی و نامزد احتمالی اتحادیه احزب متحد مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان ضمن انتقاد از دستگیری "آلکسی ناوالنی"، منتقد مطرح کرملین گفت: این اقدام روسیه تغییری در موضع برلین درباره خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" ایجاد نمی کند.
وی روسیه را در بسیاری زمینه ها یک رقیب دانسته و درعین حال تاکید کرد که در موضوعات مهمی به روسیه نیازمندیم.
ناوالنی روز یکشنبه گذشته مستقیما بعد از بازگشت از آلمان به روسیه در فرودگاه دستگیر شد. وی پیش از آن در اثر مسمومیت برای درمان به برلین منتقل شده بود و درمان شد. اروپا این انتقاد را به کرملین وارد می کند که مسئول مسمومیت ناوالنی است و باید در این باره شفاف سازی کند.
رئیس حزب دموکرات مسیحی بازداشت ناوالنی در روسیه را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی سریع وی شد.
این مقام آلمانی در عین حال اعلام کرد که نمی خواهد پرونده ناوالنی را با مناقشات درباره پروژه گازی نورد استریم 2 مخلوط کند. وی این پروژه گازی را پروژه مهمی ارزیابی کرده و گفت: این مسئله که ما از روسیه گاز دریافت می کنیم حدود 50 سال یک واقعیت است و این مسئله در طول جنگ سرد هم به همین شکل بود و در آینده قابل پیش بینی هم ضرورت دارد.
پارلمان اروپا اخیرا به دلیل دستگیری ناوالنی در روسیه خواستار توقف پروژه انتقال گاز "نورد استریم 2 " شده است.
"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اخیرا اعلام کرده که می خواهد به ساخت و تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند باشد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/217937/تاکید-رئیس-جدید-حزب-حاکم-آلمان-بر-لزوم-پیشبرد-پروژه-گازی-"نورد-استریم-2-"
بستن   چاپ