ایرانیان جهان
به نام عراق به کام آمریکا، اختصاص بودجه امنیتی برای حفاظت منطقه سبز
یکشنبه 5 بهمن 1399 - 2:24:54 PM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / سفارت آمریکا در بغداد از تخصیص کمک مالی به دولت عراق در جهت ارتقای امنیت منطقه سبز خبر داد.
سفارت آمریکا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد کمک مذکور تأمین هزینه‌های ارسال تیمی از کارشناسان برای بررسی دقیق ورودی‌های این منطقه و طراحی ورودی‌های جدید را شامل می‌شود.
جان تایکرت، افسر ارشد امور دفاعی در سفارت امروز شنبه گزارش نهایی تیم تحقیق را به سرلشکر حمید مهدی الزهری، فرمانده لشکر ویژه مسئول امنیت منطقه بین المللی ارائه داد. در بیانیه سفارت آمریکا این تحولات، گامی مهم در مسیر همکاری دو جانبه در جهت ارتقا امنیت منطقه خضرا ارزیابی شد.
پیشتر نیز سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد به منظور تقویت امنیتی منطقه سبز بغداد، چندین دستگاه خودرو زرهی را در اختیار عراق قرار داده است.با تشدید فشارهای گروه های عراقی برای اجرای مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، تعداد حملات هفته های اخیر به سفارت این کشور در بغداد افزایش یافته است. احتمال می رود گروه‌های مرتبط با آمریکا در حمله به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد نقش داشته‌اند و هدف از این اقدام برهم‌زدن اوضاع عمومی کشور و اتهام‌زنی به الحشدالشعبی و گروه‌های مقاومت است. 
منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/218047/به-نام-عراق-به-کام-آمریکا،-اختصاص-بودجه-امنیتی-برای-حفاظت-منطقه-سبز
بستن   چاپ