ایرانیان جهان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 12:02:16
ایرانیان جهان - ایرنا / گزارش ها از چین نشان می‌دهد، شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا به ویژه مبتلایان بدون علامت در این کشور افزایش یافته است.
به گزارش تلویزیون چین، کمیسیون ملی بهداشت این کشور روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روز گذشته/یکشنبه/ با ثبت 124 مورد، نگرانی های جدیدی را در این کشور ایجاد کرده است.
گزارش حاکی است: از این تعداد 7 مورد وارداتی و 117 مورد هم محلی بوده است که از تعداد موارد محلی، جیلین 67 مورد را به خود اختصاص داده است، هیلونگ جیانگ 35 مورد جدید را گزارش کرده در حالی که هبی 11 مورد جدید را ثبت کرده است.
اگرچه عفونت های جدید در بسیاری از کشورهای جهان همچنان وجود دارد، اما چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان مصمم است پیش از تعطیلات سال جدید چینی در ماه آینده میلادی که میلیون ها نفر به استان های خود سفر می کنند، روند گسترش کرونا را کنترل کند.
در همین راستا مقامات محلی ترکیبی از اقدامات شامل قرنطینه میلیون ها نفر در منزل، محدودیت های مسافرتی، آزمایش گسترده کرونا و غربالگری را به منظور مهار این بیماری بکار گرفته اند.
این آمار در حالی است که تعداد موارد جدید بدون علامت که چین آنها را به عنوان موارد تایید شده طبقه بندی نمی کند، در روز یکشنبه 45 مورد گزارش شده است.
تعداد کل موارد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین تا کنون به 89 هزار و 115 تن رسیده، در حالی که تعداد جان باخته ها بدون تغییر همان چهار هزار و 635 تن باقی مانده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/218454/افزایش-شمار-مبتلایان-به-کرونا-در-چین
بستن   چاپ