ایرانیان جهان
راه اندازي کلينيک تست بويايي در دو بيمارستان/ تشخيص اختلال بويايي
شنبه 29 آبان 1395 - 2:15:34 PM
مهر

صفا طاهرخاني، محقق يک شرکت دانش بنيان و طراح کيت تشخيص حس بويايي اظهار داشت: بنا داريم دو کلينيک بويايي در بيمارستان هاي امير اعلم و بقيه الله (عج) راه اندازي کنيم.

وي با بيان اينکه بويايي مردم به دليل  آلودگي هوا خصوصا در استان هاي جنوبي کشور و مناطق صنعتي دچار اختلال شده است، عنوان کرد: از اين رو نياز است که از اين کيت ها براي پيشگيري از اختلالات ديگر بهره ببريم.

طاهرخاني خاطرنشان کرد: استفاده از اين کيتها، اولين روش استاندارد ارزيابي حس بويايي به صورت کمي در ايران به شمار مي رود.

وي افزود: کيت تشخيص حس بويايي به صورت يک تست  ساده طراحي شده و نشان مي دهد که فرد دچار اختلال يا  عدم اختلال در اين حس بويايي است.

اين محقق با اشاره به کاربردهاي کيت تشخيص حس بويايي عنوان کرد: پيش‌بيني بيماري­‌هاي اعصاب مرکزي مانند پارکينسون و آلزايمر، تشخيص تمارض به از دست دادن حس بويايي در پزشکي قانوني، بررسي اختلالات رشد در کودکان مانند اوتيسم و بيش فعالي، عدم تمرکز، ارزيابي عملکرد حس بويايي و تشخيص اختلالات بويايي در کلينيک­‌ها و مراکز درماني و تحقيقاتي و غربالگري افراد براي مهارت­‌هاي شغلي از جمله کاربردهاي اين کيت هستند.

وي با اشاره به کيت هاي تست بويايي تاکيد کرد: با استفاده از کيت هاي تشخيص تست هاي بويايي، آستانه سنجي و تست هاي ديگر را انجام مي دهيم و به ساير کلينيک ها خدمات دهي مي کنيم.

طاهرخاني گفت: با راه اندازي کلينيک هاي تست بويايي مي توانيم بيشتر و بهتر به مردم در اين خصوص خدمات دهي کنيم.

وي با بيان اينکه بنا داريم که نمايندگي هاي ديگري در سراسر کشور بگيريم، خاطرنشان کرد: ما مي توانيم در اين شرکت دانش بنيان کلينيک هايي را تجهيز کنيم و پرسنل آنها را در اين راستا آموزش دهيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2992/راه-اندازي-کلينيک-تست-بويايي-در-دو-بيمارستان--تشخيص-اختلال-بويايي
بستن   چاپ