ایرانیان جهان
صدر اعظم آلمان: دو میلیارد یورو به اوکراین کمک کردیم
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 06:58:16
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / اولاف شولتس در کنفرانس مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود، از کمک 2 میلیارد یورویی به کی‌یف سخن گفت.
«اولاف شولتس» صداعظم آلمان که به اوکراین سفر کرده، اعلام کرد کشورش در کنار اوکراین خواهد ایستاد و تا کنون نیز دو میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده و آماده ادامه کمک رسانی به این کشور است.
به گزارش خبرگزاری تاس، صدر اعظم آلمان در نشستی مطبوعاتی با ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف اعلام کرد: فعالیت نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، غیرموجه است و هرگونه تجاوز، دارای پیامدهایی است. این چیزی است که ما در خلال سفرمان به مسکو بر آن تأکید خواهیم داشت.
اولاف شولتس در ادامه افزود: غرب آماده گفت و گو با روسیه در خصوص تضمین های امنیتی است. آلمان تلاشهای خود را در چارچوب نورماندی تشدید کرده و این کاری دشوار است.
صدر اعظم آلمان همچنین گفت: غرب می تواند در هر لحظه ای، تحریم هایی را بر روسیه اعمال کند و این تحریم ها در صورتی که اوضاع اوکراین رو به وخامت رود، پیامدهایی ناگوار بر اقتصاد روسیه برجای خواهند گذاشت.
از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این نشست مطبوعاتی اعلام کرد در گفت و گو با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در خصوص گامهای اصلی ایجاد زیربنایی امنیتی در اروپا بحث و بررسی به انجام رسید.
زلنسکی گفت: ما نتایج مذاکرات اخیر میان مشاوران سیاسی (گروه چهار جانبه نورماندی شامل آلمان، روسیه، اوکراین و فرانسه) را مورد بررسی قرار داده؛ همچنانکه در خصوص آمادگی در زمینه نشستی جدید در این سطح و نیز افق های برگزاری نشست سران میان کشورهای این مجموعه صحبت کردیم.
کشور‌های غربی و ناتو با فضا سازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا را افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تاکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/304074/صدر-اعظم-آلمان--دو-میلیارد-یورو-به-اوکراین-کمک-کردیم
بستن   چاپ