ایرانیان جهان
توانبخشي اندام تحتاني با ربات هوشمند محققان کشور
دوشنبه 27 دي 1395 - 2:00:03 PM
ايسنا

محمد عليزاده، مجري طرح با بيان اينکه اين طرح با عنوان «ربات هوشمند توانبخشي اندام تحتاني» يا CPMR اجرايي شده است، گفت: عملکرد اين ربات توانبخشي اندام تحتاني براي تسريع بخشيدن سطح سلامت و بازگرداندن سلامت به افراد نيازمند به توانبخشي و ورزشکاران است.

وي ادامه داد: استفاده از اين ربات موجب تسريع در فرايند توانبخشي مي‌شود و فيزيوتراپي نيز به ميزان 3 برابر کاهش مي‌يابد، ضمن آنکه دقت آن ارتقاء يافته است.

عليزاده کنترل از راه دور را از مزاياي اين ربات نام برد و يادآور شد: زماني که تيم ورزشي به محلي اعزام مي‌شود و يا در شرايط خاص، نياز نيست که فيزيوتراپ در کنار بيمار باشد؛ بلکه با اتصال بيمار به دستگاه، برنامه فيزيوتراپي از سوي پزشک از راه دور برنامه‌ريزي و از طريق شبکه‌هاي اجتماعي به فرد ارسال مي‌شود و فرد برنامه توانبخشي مورد نظر را به دستگاه ارائه مي‌دهد.

مجري طرح اضافه کرد: در مقابل، گزارشي از صحت انجام کار براي پزشک ارسال خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه اين ربات نمونه ربات هوشمند آلمان است، اظهار کرد: ما با الهام گرفتن از چندين ساختار مکانيکال و پروسه‌هاي هوش مصنوعي اقدام به طراحي و ساخت اين ربات کرديم.

عليزاده از حمايت پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي از اين ربات خبر داد و يادآور شد: اين طرح قرار بود در کانادا به توليد برسد که با حمايت اين پژوهشگاه، اين طرح در ايران اجرايي مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3163/توانبخشي-اندام-تحتاني-با-ربات-هوشمند-محققان-کشور
بستن   چاپ