ایرانیان جهان
کارت اعتباری یا کردیت کارت چیست؟
یکشنبه 18 شهریور 1397 - 10:13:05 AM
ایرانیان جهان - کارت اعتباری (Credit Card) یک کارت پلاستیکی است که روی آن نام دارنده و شماره کارت بصورت برجسته حک شده است و در پشت آن نیز یک نوار مغناطیسی تیره رنگ وجود دارد که حاوی برخی اطلاعات از مالک کارت اعتباری و همچنین مشخصات حساب و … است.
بطور معمول کارت های اعتباری دارای شماره ای 16 رقمی هستند که منحصر به فرد بوده و اطلاعاتی نظیر بانک صادرکننده و … را می توان از آن استخراج کرد. از کردیت کارت هم می توان بصورت فیزیکی استفاده کرد مانند خرید از فروشگاه های دارای دستگاه کارت خوان (POS) و هم بصورت مجازی و اینترنتی.
در کردیت کارت بین المللی بانک اعتباری را برای شما در نظر میگیرد و شما میتوانید تا سقف آن اعتبار خرید کنید بدون آنکه دیناری در حساب خود پول داشته باشید. در صورتیکه در کارتهای شارژی (Debit) که امروزه در ایران توسط بانکها در اختیار افراد قرار گرفته است حتما باید معادل مبلغی که میخواهید خرید کنید در حساب خود پول داشته باشید.
درآمد کمپانی و شرکتهای صادر کننده کارتهای مالی اعتباری بیشتر به گردش پول و حق انتقالها یا ترانسفرهای مالی وابسته است. لذا هر چه تعداد کاربر و انتقالهای مالی بیشتر باشد شرکت مربوطه درآمد بیشتری خواهد داشت.
شاید اصلی ترین دلائل گسترش روز افزون کاربرهای این کارتها سهولت در حمل و نقل پول های کلان، ایجاد امنیت برای صاحب پول، کاربری این کارتها در جهت خریدهای اینترنتی و در آخر تسهیلات روز افزونی که برای کاربرهای این کارتها در اکثر نقاط جهان در نظر گرفته شده و خواهد شد، باشد.

فروشگاههای پذیرنده کارت اعتباری با بانک صادر کننده کارت شما طرف میشوند و کاری به اعتبار شخص شما ندارند. بانک شما اعتبار شما را تضمین میکند. کارت اعتباری معمولاً به دو صورت ارائه می شوند: براساس سابقه اعتباری و براساس ضمانت.
کارتهای اعتباری که بر اساس ضمنانت صادر می شوند اصطلاحا Secured نامیده می شوند و برای کسانیه که قبلا در کشور مورد نظر سابقه اعتباری ندارند- مثل تازه مهاجرها صادر می شود. در این نوع از کارت ها باید مبلغی را در یک بانک یا نزد شرکت صادر کننده کارت بلوکه یا در اصطلاح Freeze کنید و بانک یا شرکت صادرکننده هم به شما یک کارت اعتباری با سقف اعتبار خیلی کم میدهد. هدف از این نوع کارتهای اعتباری بیشتر این است که مدتی از آن ها استفاده کنید و سابقه اعتباری برای خودتان بسازید که بانکها و موسسات مالی حاضر شوند به شما اعتبار تخصیص بدهند.
و معمولاً بعد از گذشت مدتی (معمولا 6 ماه یا بیشتر) موسسه صادر کننده کارت اعتباری Secured پولتان را به شما برمیگرداند و کارتتان را به یک کارت اعتباری عادی تبدیل میکند.
منبع : بازار گردی

http://www.ilandnews.ir/fa/News/35852/کارت-اعتباری-یا-کردیت-کارت-چیست؟
بستن   چاپ