ایرانیان جهان
عرضه جديدترين نسل پهپادها با پايه‌هاي 360 درجه چرخش
شنبه 20 خرداد 1396 - 7:31:36 AM
ايسنا
پهپادها آخرين محدوديتشان را براي حرکت در آسمان پشت سر گذاشتند و ديگر مجبور نيستند فقط به صورت موازي با سطح زمين يا به صورت عمودي حرکت کنند.

نمونه اوليه هگزاکوپتر "وليرو" با 6 پايه پروازي با قابليت حرکت 360 درجه است که موجب 12 درجه آزادي حرکت آن در هوا مي‌شود. ديدن چگونگي پرواز اين هگزاکوپتر مسحورکننده است.

هفته گذشته يک پهپاد مکعب شکل معرفي شد که علاوه بر توانايي‌هاي قابل توجهي که داشت، وقتي يک توپ کوچک را به هوا پرتاب مي‌کردند، قادر بود حرکت توپ را در هوا محاسبه کرده و با کيسه‌اي که رويش تعبيه شده بود، توپ را ميان زمين و هوا بگيرد.

"وليرو" هنوز چنين قابليت‌هاي خارق‌العاده‌اي ندارد، اما بخاطر نحوه حرکتش در هوا منحصر به فرد است.

ساخت "وليرو" توسط يک گروه 11 نفره در دانشگاه زوريخ 9 ماه به طول انجاميده است که البته اين نمونه اوليه آن است. اين پهپاد مي‌تواند 360 درجه در هوا بچرخد و اين بدان معني است که مي‌تواند حرکتي ثابت و پايدار در هر جهت دلخواه داشته باشد.

شايان ذکر است اين گونه از پهپادها را نمي‌توان به صورت دستي هدايت کرد، اگر هم بشود بسيار سخت است، چرا که احتمالا نياز به انگشت شست اضافه خواهيم داشت! هدايت هگزاکوپترها و مخصوصا کوادکوپترها به کمک نرم‌افزارهايي که به صورت جداگانه به هر کدام از پايه‌هاي پهپاد برنامه مي‌دهند، انجام مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3651/عرضه-جديدترين-نسل-پهپادها-با-پايه‌هاي-360-درجه-چرخش
بستن   چاپ