ایرانیان جهان
همکاری‌های فناورانه ایران و عمان توسعه می‌یابد
سه شنبه 18 مهر 1396 - 7:54:16 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- هفته گذشته طی دعوت رسمی هلال الهنائی دبیرکل شورای تحقیقات عمان بالاترین مرجع فناوری این کشور، هیأتی رسمی و تجاری به ریاست قائم مقام معاونت علمی در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با حضور ده شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کشور عمان سفر کردند.

علی‌مرتضی بی‌رنگ، قائم مقام معاونت علمی در امور بین الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست گفت: طی این سفر سه روزه دو محور اصلی مورد توجه ویژه قرار داشت. محور اول برگزاری دومین جلسه کارگروه مشترک فناوری با شورای تحقیقات عمان بود که متعاقب آن موضوعات تفاهم شده فیمابین پیگیری شد.

وی افزود: ذیل پیگیری برنامه‌های کارگروه مشترک، میان پارک فناوری پردیس و پارک نوآوری مسقط برای تبادل فضای کاری بین دو کشور و استقرار نماینده طرفین در پارک یک یادداشت تفاهم امضاء شد.

وی اضافه کرد: اعلام برنامه های ستاد علوم شناختی مبنی بر اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه تخصصی در مسقط، پذیرش دانشجوی عمانی در قالب بورسیه، راه اندازی آزمایشگاه علوم شناختی و تعریف پروژه تحقیقات مشترک نیز با طرف عمانی مطرح شد.

قائم مقام معاونت علمی در امور بین‌الملل همچنین تصریح کرد: از سوی دبیر کمیته اجرایی جایزه پیامبر اعظم، از شورای تحقیقات عمان که در حال حاضر یکی از اعضاء اصلی شورای راهبردی جایزه مصطفی است، برای شرکت در دومین جشنواره جایزه مصطفی بصورت رسمی دعوت شد.

برگزاری نشست سال آتی تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی در مسقط

به گفته بی‌رنگ، همچنین طبق توافق با دانشگاه سلطان قابوس، نشست سال آتی تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی در مسقط برگزار خواهد شد.

قائم مقام معاونت علمی و فناوری در امور بین‌الملل بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم در این سفر، ملاقات اعضای هیات ایرانی اعم از دولتی و خصوصی با وزیر صنعت و تجارت عمان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این جلسه، پس از برشمردن مهم‌ترین اولویت‌های این کشور در حوزه ICT توسط وزیر، تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی خود را جهت ارائه راهکارهای فناورانه خود برای اولویت‌های مذکور اعلام کردند.

بی‌رنگ در خصوص دومین محور مهم سفر گفت: در این سفر، 14 نفر از 10 شرکت دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف «آشنایی شرکت‌ها با فضای کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات کشور عمان»، «بررسی فرصتهای صادراتی» و «یافتن شرکای تجاری احتمالی»، هیأت رسمی ایرانی در این سفر را همراهی کردند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5173/همکاری‌های-فناورانه-ایران-و-عمان-توسعه-می‌یابد
بستن   چاپ