ایرانیان جهان
شرکت‌های چندملیتی اروپا ایران را ترک کرده‌اند
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 1:06:30 PM
ایرانیان جهان -
بیست و چهار ساعت پیش از آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه نفت و نظام مالی ایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که این تحریم ها از هم اکنون فعالیت های شرکت های چندملیتی اروپا را در ایران در عمل متوقف کرده‌اند.
جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که به یاری “سازوکار مالی” پیشنهادی اروپا تحریم های آمریکا را دور بزند، بی آنکه خود اتحادیۀ اروپا بگوید که این سازوکار چگونه و از چه زمانی به اجرا درخواهد آمد. بسیاری از شرکت های اروپایی پیش از حتی اجرای چنین سازوکاری که نوعی مبادلۀ نفت در ازای کالا و غذا است بازار ایران را ترک کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه صنایع خودروسازی اولین شرکت های چندملیتی بوده اند که به فعالیت خود در ایران خاتمه داده اند. شرکت دیملر که نخستین تولیدکنندۀ جهانی خودروهای لوکس و کامیون است از جملۀ همین شرکت هاست. قرار بود شرکت دیملر کامیون های مرسدس بنز را در ایران تولید و عرضه کند. سخنگوی شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز گفته است که کلیه قوانین ملی و بین المللی قابل اجرا را در زمینه صدور خودرو به ایران رعایت می کند.
شرکت فرانسوی “پ اس آ” که حدود نیمی از خودروهای بازار ایران را تولید می کرد از ژوئن گذشته کلیه فعالیت های خود را در این کشور به حال تعلیق در آورده است. با این حال، بازار پر حجم ایران کمتر از یک درصد درآمدهای شرکت فرانسوی “پ اس آ” را تشکیل می داد. “رُنو” دیگر شرکت فرانسوی خودروسازی فعالیت های خود را قویاً در ایران کاهش داده، هر چند مدعی است که قصد ندارد بازار ایران را رها کند.
شرکت هواپیمازی ایرباس که قرارداد فروش صد فروند هواپیمای مسافربری را با ایران امضا کرده بود، کلیه قراردادهایش را با تهران فسخ کرده بی آنکه این امر اثر منفی بر درآمدهای این شرکت چندملیتی بگذارد. تا ژوئن گذشته شرکت هواپیماسازی ایرباس سفارش تولید و فروش 7١٦8 فروند هواپیما را دریافت کرده بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/64906/شرکت‌های-چندملیتی-اروپا-ایران-را-ترک-کرده‌اند
بستن   چاپ