ایرانیان جهان
وزیرخارجه آلمان در راه تهران ؛ حفظ برجام مهمترین محور گفت و گو با ایران است
شنبه 18 خرداد 1398 - 5:46:39 PM

ایرانیان جهان-وزیرخارجه آلمان طی سفر روز دوشنبه خود به ایران قصد دارد در مورد راه‌های همکاری تهران و برلین برای حفظ برجام با مقامهای کشورمان گفت وگو کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه به تهران می‌آید تا در مورد توافق هسته‌ای با مقامات جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر کند.

بر این اساس هدف از سفر ماس به تهران که پس از دیدار وی از اردن و امارات متحده انجام می‌گیرد، بررسی راه‌های همکاری آلمان و ایران برای حفظ برجام است.

«ماریا آدبار» سخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان این مطلب تاکید کرد که قصد وزیر خارجه این کشور از سفر به «منطقه ای ناآرام و درگیر بحران» کمک به روند تنش زدایی در فضایی آرام است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، ماس در این سفر دوره‌ای با همتایان اردنی، اماراتی و ایرانی خود دیدار و در خصوص همکاریهای دو جانبه و نیز ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاحهای کشتار جمعی بحثت و تبادل نظر می‌کند.

هر چند سخنگوی وزارت خارجه آلمان در مورد برنامه های دیگر ماس در این سفر سخنی نگفت با این حال احتمال می رود وی با دیگر مقام های این کشورها نیز دیدار داشته باشد.

خانم آدبار این سفر را در هماهنگی با مقامات فرانسه و انگلیس که از امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران (برجام) هستند، عنوان کرد.

به گفته وی ماس پیشتر نیز در دیدار اخیرش با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مسائل مورد بحث در سفر خود رایزنی کرده است.

قرار است شیزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز چهارشنبه 22 خرداد ماه برای دیداری سه روزه و ملاقات با سران کشورمان، وارد تهران شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/65929/وزیرخارجه-آلمان-در-راه-تهران-؛-حفظ-برجام-مهمترین-محور-گفت-و-گو-با-ایران-است
بستن   چاپ