ایرانیان جهان
گوگل درباره تهدیدهای امنیتی ناشی از تحریم هواوی به آمریکا هشدار داد
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:26:35
ایرانیان جهان -
گوگل درباره تهدیدهای امنیتی ناشی از تحریم هواوی به آمریکا هشدار داد
٧٩
٠
ایرنا / مدیران ارشد گوگل به رئیس جمهوری آمریکا هشدار دادند، تداوم محدودیت های اعمال شده بر شرکت "هواوی"، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.
روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه نوشت، گوگل از این نگران است که اجازه به روز شدن سیستم عامل اندروید این موتور جست وجو در گوشی های هوشمند ساخت هواوی داده نشود و این انگیزه ای برای تولید و توسعه نسخه های جدید این نرم افزار از سوی شرکت چینی هواوی شود.
مدیران اجرایی گوگل می‌گویند، از نظر این موتور جست وجو، نسخه اصلاح شده اندروید هواوی بیشتر در معرض هک قرار دارد. هواوی پیشتر اعلام کرد که خیلی سریع قادر به توسعه سیستم عامل خود است.
یکی از افراد آگاه از مساله گفت: گوگل می گوید، آمریکا با توقف تعامل این موتور جست وجو با هواوی، به خطر ایجاد دو نوع سیستم عامل اندروید- اصل و هیبرید- دامن می زند. نسخه هیبرید احتمالاً اشکالات بیشتری از نسخه گوگل دارد و تلفن های ساخت هواوی را بیشتر در معرض هک قرار می دهد.
شرکت هواوی، دومین سازنده بزرگ تلفن همراه و بزرگ ترین سازنده زیر ساخت های مخابراتی جهان است.
تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه هواوی شامل دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است که همکاری نکردن گول در بخش نرم‌افزاری با هواوی، بزرگ ترین چالش برای آمریکا محسوب می شود.
این تحریم ها پس از فرمان اجرایی "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهوری آمریکا، هواوی را هدف گرفت. ترامپ شرکت های آمریکایی را از خرید تجهیزات مخابراتی و فناوری از هر شرکتی که به گفته او، تهدیدی برای امنیت ملی باشد، منع کرد.
گوگل اواخر اردیبهشت اعلام کرد، خدمات اساسی این شرکت به تلفن های تولید هواوی ادامه خواهد داشت اما، این شرکت ممکن است از برخی ابزارها و خدمات حمایتی محروم شود.
طبق گزارش‌ها، پس از پایان بازه زمانی 90 روزه همکاری شرکت ها با هواوی، پشتیبانی گوگل از تلفن های هوشمند ساخت این شرکت پایان می یابد و در نتیجه، سرویس ها و خدمات گوگل، فروشگاه اپلیکیشن پلی استور و دریافت به‌موقع کدهای امنیتی گوگل در گوشی های جدید ساخت هواوی قطع می شود.
در حال حاضر علاوه بر گوگل، شرکت های ژاپنی پاناسونیک و توشیبا نیز همکاری با هواوی را متوقف کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/67796/گوگل-درباره-تهدیدهای-امنیتی-ناشی-از-تحریم-هواوی-به-آمریکا-هشدار-داد
بستن   چاپ