ایرانیان جهان
آلمان: باید خود را برای یک سیستم تجارت جهانی بدون آمریکا آماده کنیم
دوشنبه 31 تير 1398 - 09:49:23
ایرانیان جهان -
آلمان: باید خود را برای یک سیستم تجارت جهانی بدون آمریکا آماده کنیم
k ٢.٢
٠
تسنیم / وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به تلاش‌های کشورش برای حل مناقشات تجاری با آمریکا، در عین حال یک سیستم تجارت جهانی بدون ایالات متحده را قابل تصور دانست.
"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان درباره روی کار آمدن "آنگرت کرامپ کارن بائر" به عنوان وزیر جدید دفاع آلمان ابراز خرسندی کرده و وی را دارای تجربه سیاسی بالا و شایسته عمل دانست.
وی حتی "کرامپ کارن بائر" را نامزد مناسبی برای عهده داری صدر اعظمی آینده آلمان ارزیابی کرده و گفت: وی طرفدار ناتو و دفاع از آزادی ما و همچنین دوستی با فرانسه و آمریکا است.
آلتمایر در بخش دیگری از سخنانش به مناقشات تجاری بین اروپا و آمریکا پرداخته و در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تعرفه های گمرکی بالا بر اتومبیل های تولید آلمانی از طرف آمریکا اعمال می شود گفت: من عمدا به این سمت حرکت نخواهم کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیمات در این باره را تا ماه نوامبر به تاخیر انداخته است. وظیفه اروپاییان این است که از این امر جلوگیری کنند. من در همه مذاکرات خود این مسئله را آشکار کرده ام که مناسبات اقتصادی خوب و بدون درگیری و مناقشه چقدر برای هر دو طرف اهمیت دارد.
وی در ادامه درباره این درخواست ترامپ از اروپا برای باز کردن بازار خود بر روی محصولات کشاورزی آمریکا نیز گفت: این دو مسئله ربطی به هم ندارند. ما به عنوان اروپایی به آمریکا پیشنهاد می دهیم که تعرفه های گمرکی بر محصولات صنعتی را لغو کند و به این ترتیب دسترسی کالاهای آمریکایی به اروپا را تسهیل کند. این مزایای میلیاردی برای هر دو طرف دارد.
وی همچنین گفت که یک جنگ تجاری با تعرفه های گمرکی بالاتر روی کالاها به هر دو طرف و همچنین اقتصاد آمریکا آسیب خواهد رساند.
وزیر اقتصاد آلمان در ادامه گفت: ترامپ اعتقاد دارد که شغل های جدید از طریق اقدامات تجاری خاص ایجاد می شود. ما اروپاییان چنین تصوی نداریم. صنعت خودروی آلمان سرمایه گذاری کلانی در بازار آمریکا کرده است. اکثر خودروهایی که از آمریکا صادر می شوند توسط سازندگان آلمانی ساخته شده اند. من می توانم در این راستا به یک کارخانه مرسدس بنز در آلاباما اشاره کنم. این یکی از مدرن ترین کار آفرینان در سطح منطقه است که 3800 نفر در آن مشغول به کار هستند. همه این ها به دست آمده است چرا که ما در 20 سال گذشته هیچ گونه مناقشات تجاری با آمریکا نداشته ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که اروپا برای حل این مناقشات چه پیشنهادی به آمریکا می دهد گفت: ما اعلام آمادگی کرده ایم که تعرفه های گمرکی را در تولیدات مهم صنعتی به صفر برسانیم. به این ترتیب این اتهام که تعرفه های گمرکی یک طرف بر اتومبیل پایین تر از طرف دیگر است برطرف می شود. بخصوص ما آماده ایم برای موفقیت صادر کنندگان آمریکایی در اینجا کار کنیم. آن ها باید در بسیاری موارد دیگر نیازی به تایید محصولات خود بر اساس قوانین اروپایی نداشته باشند.
وی از آمادگی آلمان برای رساندن تعرفه های گمرکی خودرو از آمریکا به صفر در چار چوب یک توافق گمرکی صنعتی با ایالات متحده خبر داد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا یک سیستم تجارت جهانی بدون آمریکا قابل تصور است گفت: من می خواهم از این سئله جلوگیری کنم چرا که آمریکا دوست ما و شریک ما است. اما ما باید خو درا برای چنین شرایطی در صورت امتناع آمریکا آماده کنیم. از این رو ما اروپایان توافق تجارت آزاد با ژاپن، ویتنام و سنگاپور منعقد کرده‌ایم و یک توافق سیاسی با کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور بسته‌ایم. در حال حاضر هم ما در این باره با استرالیا و نیوزلند مذاکره می کنیم.همه این ها نشان می دهد که خیلی چیزها در جریان است زیرا سازمان تجارت جهانی به دلیل فلج شدن دیگر کار نمی کند. این مسئله ضرورت دارد که این نهاد را اصلاح کنیم.
وزیر اقتصاد آلمان در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ما نباید رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف آب و هوایی را در رویاروی هم قرار دهیم این مسئله را مهم ارزیابی کرد که اهداف آب و هوایی برای سال 2030 و 2050 به دست آید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/77718/آلمان--باید-خود-را-برای-یک-سیستم-تجارت-جهانی-بدون-آمریکا-آماده-کنیم
بستن   چاپ