ایرانیان جهان
راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 6:48:37 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر صادق رحمتی، دانشیار دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در جریان برگزاری اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در این واحد دانشگاهی خبر داد.

مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی، توجه به ضرورت گسترش فناوری‌های ساخت افزودنی و جلوگیری از عقب‌ماندگی از رشد سریع تکنولوژی را از جمله برنامه‌های آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد.

وی این کارگاه آموزشی را گام مثبتی در راستای معرفی این فناوری به قشر دانشگاهی و ایجاد بستر مناسبی برای تحقیق و توسعه آن دانست و گفت: در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی اولین شرکت دانش‌بنیان برای تولید انبوه دستگاه DLP و مواد کامپوزیتی بیوسازگار در واحد علوم و تحقیقات خواهیم بود.

بر طبق این گزارش، اولین کارگاه آشنایی با فناوری‌های ساخت افزودنی (پرینترهای سه بعدی) با محوریت‌های مقدمه، مبانی و کاربردهای ساخت افزودنی، اصول و روش‌های ساخت افزودنی و سطوح کاربرد، نقش ساخت افزودنی در مهندسی پزشکی، نقش ساخت افزودنی در مهندسی مکانیک و هوافضا، معرفی نسل جدید کامپوزیتی بایوسازگار و معرفی اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

از جمله اهداف برگزاری این کارگاه که در راستای توسعه فناوری‌های پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، می‌توان به شناساندن مقدماتی ابعاد مختلف این فناوری که یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری انقلاب چهارم صنعتی است، به دانشجویان، اساتید و متخصصان صنعتی و همچنین زمینه‌سازی برای گسترش هرچه بیشتر و سریع‌تر این علم نوپا در کشور اشاره کرد.

در این کارگاه پس از تشریح مبانی، اصول و زیربنای فنی این تکنولوژی و سطوح کاربرد آن، کاربردهای آن در زمینه ساخت قطعات پیچیده، پروتزهای پزشکی و مواد زیست‌سازگار شرح داده شد.

همچنین در برنامه جنبی کارگاه، دستگاه پرینتر سه بعدی DLP ساخته شده توسط آزمایشگاه تحقیق و توسعه فناوری‌های ساخت افزودنی واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد و اصول ساخت دستگاه‌های پرینت سه بعدی آموزش داده شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این کارگاه آموزشی از دو دستاورد اولین دستگاه پرینتر DLP دانشگاه آزاد اسلامی و مواد کامپوزیتی بیوسازگار PLA رونمایی شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8186/راه‌اندازی-اولین-شرکت-دانش‌بنیان-تولید-انبوه-دستگاه-DLP-و-مواد-کامپوزیتی-بیوسازگار
بستن   چاپ