ایرانیان جهان
سایه وحشتِ "قانون حمل سلاح" بر سر آمریکا/ تیراندازی دوم با 10 کشته در کمتر از یک روز
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:15:25
ایرانیان جهان -
سایه وحشتِ "قانون حمل سلاح" بر سر آمریکا/ تیراندازی دوم با 10 کشته در کمتر از یک روز
k ١٠٦
١٩
فارس / تنها چند ساعت پس از کشتار در تگزاس آمریکا و کشته شدن 20 نفر این بار تیراندازی در شهر «دیتون» اوهایو ،آمریکا را بار دیگر به شوک فروبرد این اتفاقات در حالی در کمتر از 24 ساعت می افتد که کشمکش میان کاخ سفید و دموکرات ها در رابطه با قانون منع حمل اسلحه از همان روزهای ابتدایی زمامداری ترامپ بالا گرفته بود.
در حادثه‌ تیراندازی اول در شهر «ال پاسو» ایالت تگزاس، یک فرد راستگرای افراطی با تیراندازی کور، دستکم 20 نفر را کشت و 24 تن را زخمی کرد.
پس از گذشت چند ساعت از حادثه خونبار تگزاس فردی سفید پوست در شهر دیتون اوهایو با یک قبضه سلاح آ آر 15 که آن را به صورت قانونی خریداری کرده بود به سوی شهروندان آمریکایی آتش گشود و 10 نفر را به کام مرگ برد.
در ویدئوهایی که کاربران شبکه‌های اجتماعی از محل تیراندازی منتشر کرده‌اند، صدای تیراندازی مداوم به گوش می‌رسد. ویدئوهایی هم منتشر شده که نشان می‌دهد چند جنازه روی زمین افتاده است، هرچند اعتبار این ویدئوها هنوز تایید نشده است.
تیراندازی ال پاسو، 249مین مورد از تیراندازی‌های گسترده تنها در سال 2019 بوده است. برخی با اشاره به اینکه تیراندازی دایتون هم احتمالا کشته‌ها و زخمی‌های زیادی داشته باشد، نوشته‌اند که دویست و پنجاهمین تیراندازی پرقربانی هم رقم خورده است.
آزادی حمل سلاح در آمریکا موجب شده تا سالانه چند ده‌هزار نفر در حوادث مرتبط با سلاح در این کشور جان خود را از دست بدهند. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از حامیان آزادی حمل سلاح است، شمار تیراندازی‌ها در آمریکا روند افزایشی یافته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82063/سایه-وحشتِ-"قانون-حمل-سلاح"-بر-سر-آمریکا--تیراندازی-دوم-با-10-کشته-در-کمتر-از-یک-روز
بستن   چاپ