ایرانیان جهان
ایران، رتبه اول منطقه در علم ژنتیک
دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 6:52:51 AM
آریا
سرزمین ایرانیان- محمود تولایی در حاشیه سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران گفت: علم ژنتیک سابقه 50 ساله دارد و در 6 عرصه ژنتیک گیاهی، ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک آبزیان، ذخایر ژنتیک و سلول‌های بنیادی دسته بندی می‌شود.
وی با بیان اینکه علم ژنتیک انقلاب عظیمی در سلامت و تحول سلامت ایجاد کرده است، گفت: در این همایش از دانشمندان برجسته جهانی دعوت به عمل آمده است تا با پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در عرصه ژنتیک تبادل علمی داشته باشند.
تولایی با بیان این که علم ژنتیک با سرعت فوق العاده در ایران پیشرفت کرده است، افزود: اگر برای تجهیز منابع آزمایشگاهی و مباحث پژوهشی تلاش نشود با پژوهشگران و کشور‌های مطرح در زمینه علم ژنتیک فاصله پیدا می‌کنیم.
رئیس انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه در این همایش همکاری خوبی با انجمن ژنتیک آلمان صورت گرفته است، گفت: 800 مقاله علمی و پژوهشی از پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و 40 سخنرانی کلیدی طی 3 روز در زمینه علم ژنتیک ارائه می‌شود.
وی افزود: ایجاد و توسعه همکاری‌های متقابل با حضور پژوهشگران خارجی یکی از اهداف این همایش است.
تولایی گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها در بخش منابع و دستگاه‌های آزمایشگاهی علم ژنتیک، خوشبختانه تلاش برای توسعه پژوهشی این علم آغاز شده است ضمن آن که باید فعالیت‌های دانش بنیان در عرصه علم ژنتیک شکل گیرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8211/ایران،-رتبه-اول-منطقه-در-علم-ژنتیک
بستن   چاپ