ایرانیان جهان
وقتی ترامپ لوس می‌شود
شنبه 19 مرداد 1398 - 15:58:45
ایرانیان جهان -
وقتی ترامپ لوس می‌شود
k ٢.٤
٠
ایسنا / رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، آماده نهایی کردن یک توافق تجاری نیست و ممکن است مذاکرات برنامه‌ریزی‌ شده برای ماه سپتامبر را لغو کند؛ اظهاراتی که خطر افزایش جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن را افزایش می‌دهد.
به گزارش فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از رفتن به تفریحگاه گلف نیوجرسی خود برای گذراندن تعطیلات به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: خواهیم دید که آیا می‌خواهیم نشست برنامه‌ریزی شده برای ماه سپتامبر را طبق برنامه‌ریزی‌ها برگزار کنیم یا خیر.
پس از آنکه ترامپ دور جدیدی از تعرفه‌ها را علی‌رغم آتش بس توافق شده با شی جیپینگ رئیس جمهوری چین بر کالاهای چینی اعمال کرد و پکن نیز با متوقف کردن تمامی خریدها از محصولات کشاورزی آمریکا به این اقدام واکنش نشان داد، روابط میان این دو کشور در هفته گذشته بیش از پیش متشنج شد.
پس از آنکه یوآن در مواجه با دور جدید تعرفه‌ها که قرار است از اول سپتامبر اجرایی شود ارزش خود را از دست داد وزارت خزانه‌داری آمریکا، چین را یک تعدیل کننده ارز اعلام کرد.
ترامپ گفت: ما آماده نهایی کردن یک توافق تجاری با چین نیستیم اما باید ببینید که چه رخ خواهد داد. ما همه ابزارها را در اختیار داریم و به خوبی پیش می‌رویم.
مذاکره‌کنندگان آمریکایی و چینی برای نخستین‌بار از زمان توقف مذاکرات در ماه مه، اواخر ماه ژوییه در شانگهای دیدار کرده و قرار بود دور بعدی مذاکرات را در ماه سپتامبر برگزار کنند.
ترامپ در خصوص مذاکرات ماه سپتامبر گفت: باید ببنید که آیا این مذاکرات لغو می‌شوند یا خیر.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82227/وقتی-ترامپ-لوس-می‌شود
بستن   چاپ