ایرانیان جهان
ترکیه از پشت ونزوئلا در آمد
شنبه 19 مرداد 1398 - 15:59:38
ایرانیان جهان -
ترکیه از پشت ونزوئلا در آمد
٤
٠
فارس / وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با اقدام آمریکا در توقیف دارایی‌های دولت ونزوئلا اعلام کرد که چنین اقداماتی سبب آسیب رسیدن بیشتر به ونزوئلایی‌ها خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، دولت ترکیه که پیش از این بارها در حمایت از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا از مواضع آمریکا انتقاد کرده است، حالا به اقدام واشنگتن در توقیف دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا واکنش نشان داده است.
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، با تاکید بر لزوم تداوم گفت‌‌و‌گوها بین نمایندگان دولت ونزوئلا با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده، مخالفت آنکارا را با توقیف دارایی‌های ونزوئلا اعلام کرد.
«حامی آکسوی» تصریح کرد، ترکیه درباره تشدید وخامت اوضاع اقتصادی در ونزوئلا و تاثیر منفی توقیف دارایی‌های ونزوئلا بر مذاکرات سیاسی در این کشور نگران است.
این مقام ترکیه‌ای افزود: «ما یک بار دیگر موضع خود را درباره لزوم دستیابی به یک راه‌حل پایدار اعلام می‌کنیم. همه طرف‌ها باید به کمک کردن به روند مذاکرات سیاسی ادامه دهند».
دولت دونالد ترامپ به همراه دیگر متحدان آمریکا از سوم بهمن ماه سال 1397 با دخالت در مسائل داخلی ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور» به رسمیت شناخته است، روز دوشنبه هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرای، دستور توقیف تمام دارایی‌های دولت ونزودلا در آمریکا را صادر کرد.
در این فرمان، همچنین ضمن ممنوع کردن مراودات آمریکایی‌ها با نهادهای دولتی ونزوئلا، راه را برای تحریم طرف‌های خارجی همواره کرده است (جزئیات بیشتر).

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82263/ترکیه-از-پشت-ونزوئلا-در-آمد
بستن   چاپ