ایرانیان جهان
تولید 21 محصول در حوزه زیست فناوری
دوشنبه 4 تیر 1397 - 6:21:45 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین وطن‌پور در نشست خبری رویداد ملی اینوتک سلامت، اظهار کرد: این رویداد ملی در حوزه سلامت یکی از رویدادهایی است که تا حدودی نسبت به ایده‌بازارهای دیگر جلوتر است، در واقع در این رویداد محصول تولید شده و ایده‌ها تبدیل به یک محصول آزمایشگاهی شده است و نیاز دارد تا به دنبال گرفتن استانداردها و مجوزهای کیفی محصول برود که با مراجعه به سازمان غذا و دارو و ارائه مستندات این مجوزها دریافت می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه رویداد دیگری که در حال حاضر در کشور در حال رخ دادن است، جشنواره فناوری و همچنین برنامه فن‌بازارهاست که فضای بسیار مناسبی برای ورود محصول به بازار است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور و فشارهای اجانب وجود دارد، طبیعتا حوزه فناوری رسالت بیشتری پیدا می‌کند، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی را تولید می‌کنند که بخشی از آن‌ها تحریم شده است و تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی که در حال حاضر در کشور تولید می‌شود، دو منظوره هستند. بنابراین عملا ممکن است که در آینده مشکلات جدی‌ای در حوزه واردات داشته باشیم و به همین دلیل شرکت‌های داخلی رسالت بیشتری بر عهده دارند.

وطن‌پور ادامه داد: در حال حاضر در حوزه محصولات بایوتک، 21 محصول در حال تولید است که بالغ بر 650 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از تولید این محصولات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه‌های سل‌تراپی، لیزر، میکروفلوئیدی، دارو و تجهیزات پزشکی محصولات زیادی توسط شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است، اظهار کرد:‌ در ایران‌هلث برای اولین بار رویداد و ابتکار عملی به نمایش گذاشته شد که تمام تجهیزات آن ایرانی بود و تک تک این محصولات در حال حاضر در بیمارستان‌های داخل کشور استفاده می‌شوند و کارآزمایی بالینی را گذرانده‌اند و عملا در عرصه تجاری به صورت فعال محصول ارائه می‌دهند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 شرکت دانش‌بنیان از شرکت‌های صادراتی هستند، بنابراین شرایط فعلی کشور اقتضا می‌کند که در حوزه فناوری با جدیت و تلاش بیشتر و استفاده از تجارب و اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی بتوانیم فعالیت خود را بیش از گذشته ادامه دهیم.

وطن‌پور با بیان اینکه رویداد ملی اینوتک سومین باری است که با همت سه دانشگاه بزرگ تهران به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این کار را انجام می‌دهند و این یک همکاری بسیار خوب دانشگاهی است که برای برگزاری یک رویدادی که می‌تواند دانشگاه‌های ما را در حوزه فناوری شکوفا و پرتلاش کند، انجام می‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8410/تولید-21-محصول-در-حوزه-زیست-فناوری
بستن   چاپ