ایرانیان جهان
کاهش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات 2020
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 16:55:51
ایرانیان جهان -
کاهش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات 2020
k ١.٨
٠
ایرنا / شبکه خبری سی ان ان با استناد به نتایج نظرسنجی های جدید نوشت: تنزل محبوبیت «دونالد ترامپ»، شانس پیروزی مجدد او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 را کاهش داده است.
این رسانه آمریکایی روز گذشته (شنبه) در گزارشی افزود: نتایج نظرسنجی مشترک سی ان ان و شرکت تحقیقاتی «اس اس آر اس» نشان می دهد که میزان محبوبیت ترامپ اکنون 40 درصد است و او نزد 54 درصد از آمریکایی ها محبوبیتی ندارد.
به نوشته سی ان ان، نرخ محبوبیت ترامپ در مقایسه با ژوئن (خرداد) گذشته افت بیشتری داشته است. در نظرسنجی ماه ژوئن میزان محبوبیت ترامپ 43 درصد بود.
در نظرسنجی ماه ژوئن 52 درصد آمریکایی ها گفتند که ترامپ را رئیس جمهوری محبوب نمی دانند.
در یک ماه ونیم گذشته مسائل مختلفی در حوزه گفتمان ملی آمریکا از جمله اظهارات جنجالی ترامپ درباره چهار نماینده زن رنگین پوست کنگره، رفتار نژادپرستانه او علیه «الیجا کامینگز» نماینده آفریقایی تبار کنگره از ایالت ایرلند و به تازگی اظهارات او درباره تیراندازی ها در شهر ال پاسوی تگزاس و اوهایو و نگرانی ها درخصوص افزایش احتمال رکود اقتصادی آمریکا رخ داده است.
به نظر می رسد همه این موارد به کاهش محبوبیت ترامپ کمک کرده و ظاهرا محبوبیت او در سرازیری قرار گرفته که به نوشته سی ان ان، خبر نگران کننده ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا برای ترامپ محسوب می شود.
نرخ محبوبیت رئیسان جمهوری آمریکا بسیار با انتخاب مجدد آنها در ارتباط است.
میزان محبوبیت ترامپ در انتخابات میان دوره ای کاملا با سهم آرای حزب متبوعش(جمهویرخواه) در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا مطابقت داشت.
سی ان ان نوشت: با اینکه نتایج نظرسنجی این شبکه خبری با توجه به ضریب خطای مثبت و منفی چهار درصد محاسبه شده اما این تنها نظرسنجی نیست که کاهش میزان محبوبیت ترامپ را نشان می دهد. نگاهی به نظرسنجی های دیگری که در دو هفته گذشته انجام شده نتایج مشابهی دارند.
نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و سازمان تحقیقات اجتماعی «ان او آر سی» (NORC) وابسته به دانشگاه شیکاگو نشان می دهد میزان محبوبیت ترامپ از 38 درصد به 36 درصد افت کرده است.
نظرسنجی فاکس نیوز شبکه محبوب ترامپ نیز حکایت از آن داشت که محبوبیت ترامپ از 46 درصد به 43 درصد کاهش یافته است.
نظرسنجی موسسه گالوپ نیز محبوبیت ترامپ را 40 درصد نشان می دهد.
این درحالیست که نتایج نظرسنجی قبلی این موسسه نشان می داد که ترامپ نزد 41 درصد آمریکایی ها محبوبیت دارد.
شبکه خبری ان بی سی و وال استریت نیز در نظرسنجی مشترکی نتیجه گرفتند که نرخ محبوبیت ترامپ در میان بزرگسالان آمریکایی از 45 درصد درماه ژوئیه (تیر) به 43 درصد کاهش یافته است.
سی ان ان نوشت: هر یک از نظرسنجی ها به تنهایی عامل قانع کننده ای درباره کاهش محبوبیت ترامپ نیست اما نتایج آنها در مجموع، ادله ای نسبتا قوی ارائه می دهد.
بر اساس نظرسنجی سی ان ان، شاخص محبوبیت ترامپ به طور متوسط کاهش 2 درصدی را نشان می دهد.
شاید این میزان زیاد به نظر نرسد اما نباید فراموش کرد که این نظرسنجی ها در مجموع دارای جامعه آماری بیش از 6 هزار نفر هستند.
به طور معمول کاهش دو درصد برای روسای جمهوری آمریکا چندان مهم نیست اما برای رئیس جمهور کنونی آمریکا اهمیت فوق العاده ای دارد.
بر اساس این گزارش، هیچ رئیس جمهوری در آمریکا با میزان محبوبیتی پایین به اندازه ترامپ نتوانسته در دور بعدی انتخابات پیروز شود.
کاهش بیشتر محبوبیت ترامپ کار را برای پیروزی مجدد او در انتخابات سال 2020 دشوار خواهد کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/85238/کاهش-شانس-پیروزی-ترامپ-در-انتخابات-2020
بستن   چاپ