ایرانیان جهان
آیا فعالیت چشمگیر توئیتری در آستانه انتخابات سراسری کار ربات هاست؟
پنجشنبه 4 مهر 1398 - 9:31:05 AM
تی نیوز
ایرانیان جهان-
احمد الراوی استادیار دانشکده ارتباطات دانشگاه سایمن فریژر - در خلال هفته های پیش از انتخابات سراسری کانادا که از نظر سیاسی حساس محسوب می شوند، اغلب مباحث مربوطه شدت پیدا می کنند. کمااینکه در تابستان امسال زمزمه ها از جمله شامل مباحث در مورد گسترش استفاده از ربات ها در رسانه های مجازی اجتماعی بوده است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - || در خلال هفته های پیش از انتخابات سراسری کانادا که از نظر سیاسی حساس محسوب می شوند، اغلب مباحث مربوطه شدت پیدا می کنند. کمااینکه در تابستان امسال زمزمه ها از جمله شامل مباحث در مورد گسترش استفاده از ربات ها در رسانه های مجازی اجتماعی بوده است.
این ربات ها حساب های خودکار/ اتوماتیک اینترنتی هستند که از سوی آدم ها برنامه ریزی شده اند، تا روزانه به صدها هزار نفر پیام بفرستند. آنها در حال حاضر درون مایه اصلی مباحث عمومی و دانشگاهی را تشکیل می دهند، که گاهی سر به سطح ترس اخلاقی می زنند.
من که در این مورد کنجکاو شده بودم، اخیرا تصمیم گرفتم درباره اطلاعاتی کندوکاو نمایم، که آنها را از بیست و سوم ماه مه تا چهارم سپتامبر سال جاری از توئیتر گردآوری کرده ام. این کندوکاو نشان می دهد که طیفی از ادعاها در مورد این ربات ها، از سوی همه طرف های مربوطه برای بی اعتبار و احتمالا ساکت کردن رقبا منتشر شده اند.
کمااینکه یک میلیون و 733 هزار و 852 پیام توئیتری را که گردآوری نموده ام، با استفاده از هشتگ سی دی ان پلی (مخفف سیاست کانادا. ایران جوان) از سوی 163 هزار و 241 کاربر انتشار یافته اند، که نسخه چکیده سیاست های کانادا می باشد. هشتگی که در حوزه مربوطه برای استفاده کنندگان رسانه های مجازی اجتماعی از محبوب ترین ها به شمار می رود. 
افزایش در پی اخبار شرکت اس ان سی- لاوالین
اطلاعات مورد اشاره نشانگر آنند، که تاکنون بیشترین میزان پیام های توئیتری مربوطه در یکی از روزهای آگست منتشر شدند. بگونه ای که شمار آنها سر به 39 هزار و 382 زد. این روز با انتشار خبر نقض قوانین ...



http://www.ilandnews.ir/fa/News/95046/آیا-فعالیت-چشمگیر-توئیتری-در-آستانه-انتخابات-سراسری-کار-ربات-هاست؟
بستن   چاپ