ایرانیان جهان
دیدار حکیم و بن زاید در امارات
شنبه 6 مهر 1398 - 01:27:06
ایرانیان جهان - دیدار حکیم و بن زاید در امارات
٧٥٩
٠
ایرنا / "سید عمار حکیم" رهبر جریان حکمت ملی عراق روز جمعه در پایتخت امارات با "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی و قائم مقام فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی درخصوص راه‌های کاهش تنش در منطقه گفت‌وگو کرد.
دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق در اطلاعیه ای نوشت: در ادامه رایزنی‌ها در راستای کاهش تنش‌های منطقه، حکیم و بن زاید راهکارهای حل چالش‌های منطقه را بررسی کردند.
«محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات از «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق و «سید محسن حکیم» استقبال کرد.
در این دیدار که در کاخ ساحلی ابوظبی برگزار شد، طرفین درباره تحولات و تازه‌ترین رخدادهای عراق به گفت‌وگو پرداخته و درخصوص شماری از مسائل مورد اهمیت برای دو طرف و به ویژه چالش‌هایی که منطقه عربی با آن دست به گریبان است و نیز راهکارهای تعامل با این چالش‌ها و مهار پیامدهای آن تبادل نظر کردند.
ولیعهد ابوظبی در این دیدار بر تمایل امارات برای تقویت مناسبات خود با عراق در راستای منافع مشترک دو کشور تاکید کرد.
«طحنون بن زاید آل نهیان»، مشاور امنیت ملی و «علی بن حماد الشاسی»، معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی امارات نیز در این دیدار حضور داشتند.
سفر عمار حکیم به امارات، یک روز پس از سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور صورت می گیرد که بر اساس اطلاعیه دفتر نخست وزیری این کشور، با هدف تلاش برای کاهش تنش در منطقه صورت گرفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/95457/دیدار-حکیم-و-بن-زاید-در-امارات
بستن   چاپ