ایرانیان جهان
توئیت وزیر کشور فرانسه در مورد اثر هنری 2 ایرانی
دوشنبه 8 مهر 1398 - 2:30:45 PM
ایرانیان جهان- موسسه تمدن های اسلامی فرانسه در لیون (IFCM)، با رونمایی از اثر «درخت زندگی» اثری از 2 هنرمند ایرانی افتتاح شد. در این مراسم مقامات بلند پایه فرانسه از جمله وزیر کشور، شهردار لیوان، نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی ایران و سفرای کشورهای اسلامی حضور داشتند.
اثر کانسپچوال آرت لیلا فرزانه و کامران افشار نادری با عنوان «درخت زندگی» در ورودی این موسسه توجه و تحسین های بسیاری برانگیخت. کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه در مورد این اثر در صفحه توئیتر خود نوشت: «برای درک بهتر فرهنگ های اسلامی، باید به همگان اجازه داد تنوع دیدگاه در آن را متوجه شوند و فضایی برای تبادل و اشتراک آن داشته باشند: IFCM می تواند پلی بین تمدن ها و فلسفه های آن باشد که به نوعی یک فرصت و یک موفقیت است.»
این نوشتار با فیلمی همراه است که مطلع آن با نمایش کار درخت زندگی ایرانی آغاز می شود.
اثر درخت زندگی 2 هنرمند ایرانی تنها اثری هنری است که اکنون در موسسه تمدن های اسلامی لیون نصب شده و در مواردی به عنوان نماد این موسسه نیز به کار رفته است.
این اثر از جنس کاشی منقوش دست ساز و فولاد آینه ای به ابعاد 9.50 در 3.50 است که توسط کامران افشار نادری و لیلا فرزانه و تیمی متشکل از هنرمندان، معماران، صنعتگران و مهندسان ایرانی در مدت یک سال و نیم کار بی وقفه تولید و در سال اصلی ورودی موسسه به طور دائم نصب شده است.
«درخت زندگی» از جمله نماد های باستانی ایرانی و مرتبط با اسطوره درخت مقدس است که در قران و دیگر ادیان و تمدن های باستان نیز به آن اشاره شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/96112/توئیت-وزیر-کشور-فرانسه-در-مورد-اثر-هنری-2-ایرانی
بستن   چاپ