ایرانیان جهان
غارت‌ها در تقویم سیاسی ثبت شود
شنبه 13 مهر 1398 - 12:48:06
ایرانیان جهان - غارت‌ها در تقویم سیاسی ثبت شود
k ٣.٨
٩
آرمان ملی / متن پیش رو در منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، ضمن اقامه نماز به امامت آیت‌ا... العظمی جوادی آملی، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌ا... جوادی آملی در این دیدار اظهار داشتند: گرچه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود اما آن طور که باید در همه بخش‌ها این اصل، رعایت نشد و از فرهنگی بودن انقلاب، غفلت صورت گرفت. ایشان ادامه دادند: در کشور دهه‌های مختلف فرهنگی همچون دهه کرامت، دهه ولایت و امثالهم وجود دارد، اما وجود این دهه‌ها، حفظ کردن یک بخش است، ولی برخی در مقابل این دهه‌ها، دهه غارت و چپاول کشور را داشتند که از آنها غفلت شده بود. ایشان اظهار داشتند: بیان حضرت امیر(ع) این است که وقتی شما می‌خواهید یک نظام را اداره کنید علاوه بر هوشیاری نسبت به اعمال خود، باید نسبت به عملکرد دشمن نیز هوشیار باشید و فعالیت‌های آنها را هم مرتباً رصد کنید. آیت‌ا... جوادی آملی تصریح کردند: حضرت امیر(ع) در نامه به مالک اشتر می‌فرماید داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است اما در نامه دیگری خطاب به مردم مصر بیان داشتند خواب سیاسی، خواب فرهنگی، خواب اجتماعی، خواب اقتصادی در چشم شما باید در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود. چون دشمن شما نمی‌خوابد و بیدار است، لحظه‌ای غفلت، این پیامدهای تلخی را به همراه دارد که اکنون در برخی زمینه‌ها با آنها مواجه هستیم. ایشان خاطرنشان کردند: ازغارت بیگانه غافل شدن و از اختلاس‌های نجومی که چیزی جز غارت نیست، غافل شدن، سبب شد تا عده‌ای از این فرصت برای غارت کشور استفاده کنند! باید یک تقویم سیاسی باشد که در آن غارت‌های کشور ثبت شود تا هرگز از یادها نرود چه کسانی و چه هنگامی، به کشور و نظام آسیب زدند.
کار؛ در دست مسئولان خوب
این عالم دینی تاکید کردند: در نظام، مسئولان خوب کم نیستند که در بعضی موارد متاسفانه کار به دست آنها داده نشده است، لذا باید ارزیابی و آسیب شناسی شود که چگونه کشور غارت شد، و در مرحله بعد با غارتگران به شدت برخورد شود و این آسیب‌ها در کشور جبران شود. این عالم دینی تصریح کردند: جوان گرایی چیز خوبی است اما تعبیر مولوی این است که جوان مانند یک تیر تیز است که باید از یک کمان خمیده به سوی هدف پرتاب شود، باید جوانان تحت نظر یک مدیر مدبر و باتجربه هدایت و راهنمایی شوند.
فاصله بین نسل‌ها
محمدرضا عارف در ابتدای این دیدار با اشاره به دهه پنجم انقلاب اسلامی بر ضرورت آسیب شناسی دقیق عملکرد چهار دهه گذشته برای ارتقای کارآمدی نظام تاکید کرد و گفت: از آنجا که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است انتظار بود فرهنگ در همه امور سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی پایه و اساس باشد که البته در این زمینه غفلت‌هایی صورت گرفت. وی با اشاره به مشکلات معیشتی در کشور، تصریح کرد: در بخش‌هایی از حوزه اداره کشور در دوره‌های مختلف ناکارآمدی دیده شد و باید به جای تصمیم‌گیری نیابتی با نشان دادن راه به جوانان در دهه پنجم انقلاب شاهد تحولات مدیریتی باشیم. رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: بین نسل اول و نسل سوم انقلاب فاصله ایجاد شده است و در این بین نسل اولی‌ها کم‌کاری کرده‌اند. نقش علما و مراجع بزرگوار در دهه پنجم انقلاب اسلامی برای پویایی نظام بسیار مهم و تاثیرگذار است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/97223/غارت‌ها-در-تقویم-سیاسی-ثبت-شود
بستن   چاپ