ایرانیان جهان
عجایب شهر/ پل دوستدار محیط زیست در ادمونتون
یکشنبه 14 مهر 1398 - 11:33:05 AM
ایرانیان جهان- به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، گروهی از معماران بر فراز زمین های ناهموار شهر ادمونتون یک پل چوبی مخصوص عابر پیاده، یک بالابر پوشیده در شیشه های درخشان و یک راه آهن کوچک احداث کرده اند که مرکز شهر را به رودخانه ساسکا چوان، بزرگ ترین پارک شهری آمریکای شمالی، وصل می کند.
بازدیدکنندگان می توانند از طریق این پل به شبکه ای از دنباله ها و طبیعت رودخانه ساسکا چوان راه پیدا کنند. مرکز شهر ادمونتون، به علت وجود یک بزرگراه شلوغ و شیب دار، از منطقه حفاظت شده به مساحت حدود 73 میلیون متر مربع جدا شده است.
اختلاف زیاد ارتفاع و مسیرهای شیب دار رودخانه، اگرچه زیبایی منحصر به فردی به چشم انداز اطراف بخشیده است، اما رفت وآمد را برای افرادی که با اختلالات حرکتی مواجه هستند، با مشکل روبرو می کند. با این حال، به لطف وجود یک قطار کابلی و یک بالابر پوشیده در شیشه های شفاف، تمام بازدیدکنندگان با هر مشکل حرکتی می توانند خود را به بالای پل برسانند و از چشم انداز خارق العاده اطراف نهایت لذت را ببرند. مردم می توانند تنها با پنج دقیقه پیاده روی خود را از شلوغی های مرکز شهر به طبیعت و رودخانه برسانند.
معماران برای این که آسیب های زیست محیطی را به حداقل برسانند بر تمام مراحل ساخت وساز پل چوبی نظارت کردند و از مصالحی بهره گرفتند که بیشترین سازگاری را با محیط زیست و رودخانه ساسکا چوان داشت؛ برای این کار، در ساخت پل از چوبی بسیار مقاوم به نام Kebony استفاده شد. علاوه براین، شیشه هایی که برای کابین های قطارهای کابلی و بالابرها به کار برده شد، تاثیر بصری سازه بر چشم انداز پیرامون را به حداقل می رساند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/97391/عجایب-شهر--پل-دوستدار-محیط-زیست-در-ادمونتون
بستن   چاپ