ایرانیان جهان
آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است
دوشنبه 15 مهر 1398 - 11:13:37
ایرانیان جهان - آکسیوس: ترامپ به دوستانش گفته که درباره استیضاح نگران است
١٢٥
٠
فارس / پایگاه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع مطلع خبر داده که رئیس‌جمهور این کشور در گفت‌و‌گو با دوستان و متحدانش درباره تاثیرات استیضاح ابراز نگرانی کرده است.
به موازات تشدید جنگ لفظی رئیس‌جمهور آمریکا علیه سران دموکرات کنگره به دلیل رسوایی «اوکراین‌گیت»، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع، از نگرانی «دونالد ترامپ» از استیضاحش خبر داده است.
پایگاه خبری- تحلیلی «آکسیوس» گزارش داد: «رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ به دوستان و متحدانش گفته است که او درباره لکه ننگی که استیضاح بر روی میراث ریاست جمهوری او خواهد گذاشت، نگرانی دارد».
طبق این گزارش، ترامپ در گفت‌و‌گوی تلفنی روز جمعه با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به آنها گفته که او اصلا خواهان استیضاحش نیست.
یک منبع مطلع از این گفت‌و‌گوی رئیس‌جمهور آمریکا با هم‌‎حزبی‌های جمهوری‌خواهش به آکسیوس گفت که ترامپ در این گفت‌و‌گو گفته است: «داشتن (استیضاح) در سابقه کاری‌تان، چیز بدی است».
دو منبع مطلع دیگر آمریکایی هم گفتند که ترامپ در این رایزنی تلفنی به رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفته که مواضع دموکرات‌ها در نهایت به نفع جمهوری‌خواهان تمام خواهد شد و «سبب می‌شود که کوین رئیس مجلس نمایندگان شود».
اشاره ترامپ به ریاست کوین مک کارتی رهبر کنونی اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح شده که نانسی پلوسی به دلیل اکثریت دموکرات‌ها بر این مجلس ریاست آن را برعهده دارد.
آکسیوس در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «هر چند به نظر می‌رسد که این دو نقل و قول از ترامپ درباره گفت‌و‌گوی طولانی او با متحدانش، چیز بی مصرفی به نظر می‌آید اما منابعی که با رئیس‌جمهور گفت‌و‌گوی صادقانه‌ای داشته‌اند می‌گویند که این دو اظهارنظر او کاملا حسش را (درباره استیضاح) نشان می‌دهد: او معتقد است که استیضاح می‌تواند به او در پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری و تسلط دوباره جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان کمک کند اما نمی‌خواهد که نام دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس‌جمهور استیضاح شده در کتاب‌های تاریخ ثبت شود».
در ادامه این گزارش آمده است: «هرچند برخی تحلیلگران سیاسی برجسته از قبیل "راس دوتان" در روزنامه نیویورک تایمز گفته‌‍اند که رئیس‌جمهور شاید از استیضاح استقبال کند اما منابع نزدیک به رئیس‌جمهور می‌گویند که این حرف‌ها به شدت نادرست هستند چرا که ترامپ مصرانه خواهان آن نیست که استیضاح نشوذ برای اینکه او فراتر از همه چیز به میراث خود اهمیت می‌دهد».
انتشار گزارش آکسیوس در شرایطی صورت گرفته که با پا پیش گذاشتن حداقل دو افشاگر در پرونده موسوم به «اوکراین‌گیت»، جنجال‌ها درباره سوءاستفاده ترامپ از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری خود برای اعمال فشار به اوکراین به منظور انجام تحقیقات در خصوص فساد احتمالی «جو بایدن» و پسر او همچنان ادامه دارد.
با شدت گرفتن این جنجال‌ها، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهرماه آغاز روند تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را اعلام کرد و این تحقیقات هم اکنون در جریان است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این در اظهارنظری علنی درباره استیضاح خود رئیس‌جمهور آمریکا گفت اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از آرا لازم برای استیضاح او برخوردار هستند.
ترامپ روز جمعه گفته بود: «آنها همه همسو هستند. چون با آنکه بسیاری از آنها نمی‌خواهند رأی بدهند، چاره‌ دیگری ندارند و مجبورند از دستور روسایشان اطاعت کنند. البته بعد از آن آنها استیضاح را به سنا می‌برند و ما پیروز می‌شویم. بنابراین، دموکرات‌ها متأسفانه رأی لازم را دارند»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/97627/آکسیوس--ترامپ-به-دوستانش-گفته-که-درباره-استیضاح-نگران-است
بستن   چاپ