ایرانیان جهان
فاکس نیوز: آمریکا آسمان شمال شرقی سوریه را به روی ترکیه بست
سه شنبه 16 مهر 1398 - 00:09:30
ایرانیان جهان - فاکس نیوز: آمریکا آسمان شمال شرقی سوریه را به روی ترکیه بست
k ٢.٣
٠
تسنیم / یک مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز از ممنوعیت ورود هواپیماهای ارتش ترکیه به حریم هوایی شمال شرقی سوریه خبر داد.
یک مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز اعلام کرد هواپیماهای ترکیه‌ای از این پس اجازه نخواهند داشت در کنار هواپیماهای ائتلاف خودخوانده تحت رهبری آمریکا در شمال شرقی سوریه پرواز کنند.
این مقام آمریکایی که فاکس‌نیوز از وی نامی نبرده، همچنین اعلام کرده است که ترکیه از مرکز عملیات مشترک هوایی کنار گذاشته شده و از این پس اطلاعات دریافتی از پهپادهای گشت و شناسایی ائتلاف در اختیار نیروهای ترکیه‌ای قرار نخواهد گرفت.
همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از مناطقی در شمال شرقی سوریه، ارتش ترکیه نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز این کشور با سوریه مستقر کرده و آماده است تا به مواضع شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا حمله کند.
خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به‌عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در خصوص پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده‌اند. سناتور جمهوری‌خواه «لیندزی گراهام» نیز ترکیه را تهدید کرده است که در صورت اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه،‌ با تحریم‌‌های سخت مواجه خواهد شد.
.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/97770/فاکس-نیوز--آمریکا-آسمان-شمال-شرقی-سوریه-را-به-روی-ترکیه-بست
بستن   چاپ