ایرانیان جهان
هشتمین دوره آموزش زبان فارسی ویژه ایرانیان مقیم در برلین آغاز شد
سه شنبه 16 مهر 1398 - 07:01:30
ایرانیان جهان - به گزارش ایران بیلد به نقل از وبسایت رایزنی فرهنگی ج.ا. ایران در آلمان، هشتمین دوره آموزش زبان فارسی ویژه ایرانیان مقیم آلمان با حضور جمعی از فارسی آموزان کودک و نوجوان ایرانی در محل مدرسه ج.ا.ا در برلین آغاز شد . در این دوره که با همت و مساعدت رایزنی فرهنگی ، مدرسه ج.ا.ا وسفارت ج.ا.ا برگزار می گردد بالغ برهشتاد فارسی آموز در مقاطع مختلف روزهای شنبه هر هفته آموزش می بینند.
در مراسم افتتاح این دوره ، ابتدا فارسی آموزان با عبور از زیر قرآن سال جدید را آغاز نموده وبا دریافت شاخه گلی از دست معلمان خود در فضایی صمیمی که با دود اسپند آمیخته شده بود به همراه والدین خود درمحل برگزاری مراسم حضور یافتند .در ابتدای مراسم آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از دانش آموزان تلاوت شد و پس از اجرای دکلمه و پخش سرود، آقای حیدری سرپرست مدرسه ج.ا.ا به حاضرین خیر مقدم گفت . ایشان اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با حضور کادر مجرب آموزشی ، دوره ای موفق را پشت سر بگذاریم . وی در ادامه از آقای ایمانی پور رایزن فرهنگی ج.ا.ا برای ایراد سخنرانی دعوت نمود.ایمانی پور در ابتدای سخنان خود از اینکه ماه مهر یکبار دیگر در برلین ، موجب شکل گیری کانون گرم ایرانیان گردیده اظهار خرسندی نمود . وی ضمن بر شمردن انگیزه ها و دلایل گرایش به فارسی آموزی در خارج از کشور، بازیابی هویت را از دلایل خاص فارسی آموزی برای نسل های سوم و چهارم ایرانی در خارج از کشور دانست. وی با اشاره به اینکه هویت هر جامعه را فرهنگ آن جامعه شکل می دهد ، گفت: زبان یکی از مولفه های مهم هر فرهنگ است وی با توجه به عدم امکان انتقال کامل مفاهیم بلند زبان فارسی در قالب ترجمه ، آشنایی هر ایرانی با زبان فارسی را از لوازم دستیابی به گنجینه معنوی موجود به زبان فارسی دانست.
رایزن فرهنگی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت:محروم کردن فرزندان ایرانی از آموزش زبان فارسی محروم کردن آنان از ارث بزرگی است که طی سالیان متمادی گرد آمده است. وی فارسی آموزی را یکی از حقوق مهم کوکان نسبت به والدین دانست. ایمانی پور همچنین، فارسی آموزی را از وظایف رایزنی های فرهنگی ج.ا.ا در خارج از کشور دانسته وبه گسترش وترویج چشمگیر زبان فارسی بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی در داخل وخارج کشور اشاره نمود.وی از زبان فارسی بعنوان عامل وحدت جامعه ایرانی یاد کرده واین زبان را حامل مجموعه ی قابل توجهی از میراث بشری دانست .ایمانی پور از زبان فارسی بعنوان زبان اسلام خرد گرا یاد کرده و افزود بر هر ایرانی واجب است که ضمن تسلط به زبان فارسی با تلاش روز افزونی که برای سیاه نمایی از ایران صورت می گیرد مقابله کند . اطلاع از واقعیت های جامعه ایران وآشنایی با فرهنگ این مرز وبوم تنها در سایه آشنایی کامل با زبان فارسی مقدور می گردد . وی به مشکلات ترجمه منابع وگنجینه های ایرانی به زبان آلمانی اشاره کرده واز فارسی آموزان خواست که با تجهیز خود به زبان فارسی در این مهم ، کمک نمایند. رایزن فرهنگی ج. ا.ا در پایان به استقبال مراکز علمی آلمان از دوره های دانش افزایی زبان فارسی در سالجاری اشاره نمود وروند آموزش این زبان را در کشور آلمان رو به رشد دانست.
برآمد: وبسایت رایزنی فرهنگی ج.ا.ا.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/97793/هشتمین-دوره-آموزش-زبان-فارسی-ویژه-ایرانیان-مقیم-در-برلین-آغاز-شد
بستن   چاپ