ایرانیان جهان
قسد: برای پاسخ‌گویی به ترکیه آماده‌ایم
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 10:23:37
ایرانیان جهان - قسد: برای پاسخ‌گویی به ترکیه آماده‌ایم
k ٢.٩
٠
باشگاه خبرنگاران / سخنگوی نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرد این نیرو‌ها برای پاسخ گویی به هر گونه حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه کاملا آماده هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، کینو گابریل، سخنگوی نیرو‌های دموکراتیک سوریه موسوم به قسد اعلام کرد این نیرو‌ها برای پاسخ قاطع به هر گونه حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه کاملا آماده هستند.
کینو گابریل اعلام کرد: «تهدیدات کنونی ترکیه موضوع جدیدی برای منطقه نیست و ما چندین سال است که شاهد آن هستیم. همه گروه‌های تحت فرمان نیرو‌های سوریه دموکراتیک این تهدیدات را جدی می‌گیرند و برای کسب آمادگی کامل نظامی به منظور مقابله با هر گونه تهدید یا حمله احتمالی به خاک سوریه تلاش می‌کنند.»
در همین حال تلویزیون العربیه با پخش تصاویری از عقب نشینی نیرو‌های دموکراتیک سوریه از دیر الزور خبر داد.
تلویزیون المیادین نیز اعلام کرد شرفان درویش، سخنگوی شورای نظامی نیرو‌های قسد در پیامی توئیتری از حمله داعش به پایگاه الباسل متعلق به این گروه در مرکز شهر الرقه خبر داد و افزود بیش از 50 داعشی مسلح حمله هماهنگ شده‌ای را با هدف سیطره بر پایگاه الباسل انجام دادند.
تلویزیون الحدث همچنین گزارش داد نیرو‌های قسد اعلام کردند مناطق شمالی سوریه در آستانه یک فاجعه انسانی قریب الوقوع قرار دارد. قسد همچنین از لشکرکشی گسترده نیرو‌های ارتش ترکیه و ارتش آزاد به سوی مرز‌ها با سوریه خبر داد و از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از حمله ترکیه به مناطق تحت سیطره این نیرو‌ها وارد عمل شود.
الحدث در همین حال نوشت معاون رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد نیرو‌های ارتش ترکیه و ارتش آزاد تا ساعاتی دیگر از مرز‌های سوریه عبور خواهند کرد.
نشریه فارین پالیسی نیز گزارش داد مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که ترکیه به سفارت آمریکا اطلاع داده عملیات خود در مناطق شمالی سوریه را در 24 ساعت آینده آغاز خواهند کرد.
ترکیه در نخستین حمله ارتش خود در خاک سوریه به مقر نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه موسوم قسد در راس العین حمله کرد که این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت.
نیرو‌های قسد اعلام کردند به این حمله پاسخ ندادند.
شبکه تلویزیونی المیادین پیش‌تر به نقل از خبرنگار خود گزارش داد نیرو‌های سپر فرات و نیرو‌های آزادی‌بخش عفرین در اطراف منطقه مرعناز در حومه شمالی حلب سوریه به شدت درگیر شدند.
ترکیه سال هاست به بهانه‌های مختلف و بی اعتنا به تمامیت ارضی سوریه، فکر تجاوز به خاک این کشور را در سر می‌پروراند.
مقامات ترکیه قصد دارند یک منطقه امن 32 کیلومتری در مرز مشترک این کشور با سوریه ایجاد کنند که خالی از کُرد‌های سوری باشد.
با اینکه تنها چند روز از ورود خودرو‌های زرهی ترکیه به خاک سوریه می‌گذرد، آنچه از حمله آنکارا به عفرین به یاد داریم نشان می‌دهد طنین ناخوشایند تجاوز آنکارا به حاکمیت دمشق مدت‌هاست که شنیده می‌شود. در این میان، آمریکا که همیشه دستی در تنش‌های منطقه دارد گاهی دایه‌ای دلسوزتر از مادر برای کرد‌ها می‌شود، گاهی شریک ترکیه می‌شود و گاهی ناجی سوریه از دست تروریست‌ها.
آن زمانی که سران کرد‌ها از پیمان بستن با دمشق سر باز زدند و به آغوش به ظاهر امن آمریکا پناه بردند، فکرش را نمی‌کردند که واشنگتن علناً از حمایت آن‌ها دست بکشد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود به کرد‌های سوریه اعلام کرد در مقابل حمله احتمالی ترکیه از آن‌ها حمایت نمی‌کند و نیروهایش را از مناطق مرزی سوریه خارج می‌کند. این در حالی است که نظامیان آمریکایی در سالیان گذشته برای رسیدن به اهداف خودشان در کنار کرد‌ها جنگیده اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/98042/قسد--برای-پاسخ‌گویی-به-ترکیه-آماده‌ایم
بستن   چاپ