ایرانیان جهان
گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و آمریکا در مورد ترکیه
شنبه 20 مهر 1398 - 08:45:31
ایرانیان جهان - گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و آمریکا در مورد ترکیه
٥٠
٠
باشگاه خبرنگاران / رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، خواهان پایان عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه شد.
رئیس جمهور فرانسه بامداد شنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش، نگرانی خود را در مورد اوضاع سوریه پس از حمله ترکیه به شمال این کشور ابراز کرد.
بر اساس اعلام کاخ الیزه، مکرون در این تماس تلفنی بر لزوم توقف حمله نظامی ترکیه تاکید کرده است.
پیش از این نیز انگلیس مخالفت خود را با اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه اعلام کرده است. در همین رابطه دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد در گفت و‌گو با همتای ترکیه‌ایپ‌اش نگرانی و ناراحتی لندن را از تهاجم نظامی به شمال شرقی سوریه ابراز کرده است.
ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.
این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/98500/گفت‌وگوی-تلفنی-روسای-جمهور-فرانسه-و-آمریکا-در-مورد-ترکیه
بستن   چاپ