ایرانیان جهان
سرمقاله خراسان/ از اربعین تا جمعه ظهور
پنجشنبه 25 مهر 1398 - 08:28:42
ایرانیان جهان - سرمقاله خراسان/ از اربعین تا جمعه ظهور
٨
٠
خراسان / « از اربعین تا جمعه ظهور » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم کورش شجاعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
حدود 14 قرن از واقعه کربلا می گذرد، دشمنان دین خدا و آل ا... چه امویان چه عباسیان در قرون گذشته و چه وهابیون و دیگران در عصر حاضر هر آن چه می توانستند در دشمنی با اسلام ناب محمدی و سنت نبوی و سیره اهل بیت علیهم السلام انجام دادند تا شاید نور هدایت الهی را خاموش کنند و کشتی نجات را به گِل بنشانند اما به مشیت حضرت آفریدگار و قول سدید حضرت مصطفی(ص)، چراغ هدایت و کشتی نجات حسین بن علی(ع) همچنان در اقیانوس مواج هستی نور می افشاند و در حرکت است و مردمان نه تنها از امت اسلام بلکه پیروان سایر ادیان نیز خصوصا در این زمان فوج فوج مهیای سوار شدن بر این کشتی می شوند، حضور عاشقانه بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی بی مثل و مانند اربعین برای زیارت حضرت سیدالشهدا گواهی بس روشن بر این ادعاست.
آیا این حرکت عظیم، این سفر عشق، این پای در میدان گذاشتن های عارفانه، نشان از میثاق حق باوران حق طلب و آزادگان عزت طلب با ا... و ثارا... ندارد؟!
آیا هیچ حاکمیتی هر چند قدرتمند با در اختیار داشتن دستگاه های تبلیغاتی موثر و فراوان و حتی محبوب در دنیا توان راه اندازی و تجمیع چنین جمعیتی را دارد؟!
آیا این حضور چند میلیونی انسان های خداباور دلداده راه حسین(ع) دلیلی آشکار بر همچنان تابندگی نور حق از قرآن و عترت و زنده بودن قیام سالار شهیدان و در حرکت بودن کشتی نجات حسین(ع) نیست؟!
آیا راهپیمایی میلیونی اربعین با حضور حق طلبانی از کشورهای مختلف جهان با نژادها، ملیت ها، فرهنگ و آداب و رسوم و مذاهب گوناگون آن هم از پس 1400 سال پرفراز و نشیب، نشانی هویدا بر محدود نبودن قیام حضرت سیدالشهدا در یک روز خاص به نام «عاشورا» و سرزمینی به نام «کربلا» نیست؟
آیا در این روزها و سال ها فهم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» آسان تر و باورپذیرتر نشده است؟! آیا این شور و شوق زیارت حضرت اباعبدا... و تجدید پیمان با سرور آزادگان جهان و عرض ارادت به اسوه بندگی و عبودیت، ایثار و شجاعت، عزت طلبی و آزادگی و ظلم ستیزی آن هم با این هجمه ناجوانمردانه و شبهه های گوناگون و بزک کرده در فضای مجازی و برخی رسانه ها خود حکایتی از مانایی و جاودانگی حقیقت و فروزندگی روزافزون راه حق و جوشش خون حجت خدا حضرت ثارا... در قلب و جان زمین و زمان و مجموعه هستی نیست؟!
آیا این همبستگی و وحدت و برادری و مهربانی خصوصا بین مسلمانان و به ویژه بین دو ملت بزرگ ایران وعراق که تجلی اتم آن در مراسم اربعین رخ می نماید بنابر فرمایش امید بخش رهبر عزیزمان «نشانه اراده الهی بر نصرت امت اسلامی» نیست؟! آن هم عراق که همین چند سال پیش صدام جنایتکار با چراغ سبز اربابانش جنگی هشت ساله را بر کشورمان تحمیل کرد ولی امروز مردم و دولت عراق به برکت امام حسین (ع) و اربعین، برادری و اکرام زوار حسین (ع) را با اتکا بر ایمان و باوری راسخ بر خود فرض و افتخار می دانند و آیا هر چه می‌گذرد عقیده حق طلبان و دین مداران بر این واقعیت راسخ تر نمی شود که وجود و حرکت سرنوشت ساز قیام حسین بن علی علیهم السلام خود «سرّ» بلکه «سرالاسراری» است که هنوز و تا قیام مهدی موعود منجی عالم وجود باید توسط حق مداران حق طلب عارف رمزگشایی شود تا مسیر بندگی و اطاعت خدا و بیزاری از فرعون ها و طاغوت ها و مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی و رسیدن انسان به کمال و سعادت و نجات در پرتو ادامه راه سرور آزادگان جهان هموار شود و بی گمان معرفت و عمل به قرآن و اطاعت از پیامبر و اهل بیت و چنگ زدن به دامان امامت و ولایت و زنده نگاه داشتن راه و مرام حسین بن علی(ع) و اخلاص و عمل مومنانه فاصله این اربعین های باشکوه را با «جمعه ظهور» هر آن کمتر می کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/99504/سرمقاله-خراسان--از-اربعین-تا-جمعه-ظهور
بستن   چاپ