ایرانیان جهان

آخرين مطالب

چه زمانی به شهرداری مراجعه کنیم؟ ایرانیان اسکاندیناوی

چه زمانی به شهرداری مراجعه کنیم؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مسلما میدانید که شهرداری مسئول ساخت و ساز، آب و فاضلاب، زیباسازی شهری، نظافت و نگهداری از خیابان، پارک‌ها و فضای سبز شهر و خیلی موارد دیگر است. اما آیا می دانستید برای شکایت از وضعیت آپارتمان‌تان میتوانید از شهرداری کمک بگیرید؟ میدانستید شهرداری مسئول مهدکودک فرزندتان است و همین شهرداری میتواند نامه های سوئدی شما را برایتان ترجمه کند و به کارهای روزانه شما کمک کند؟
در این مقاله ما با استناد به سایت شهرداری گوتنبرگ، چند بخش مختلف از این ارگان دولتی را معرفی میکنیم. مسلما شهرداری بخش های بیشتری دارد و هر کدام وظایف منحصر به فرد بسیاری برای خود دارند. اما ما در اینجا به 4 مورد از خدماتی که شهرداری به شهروندان ارائه میدهد، اکتفا می کنیم و در آینده به بخش های دیگر نیز میپردازیم. با اینکه اطلاعات این مقاله با کمک شهرداری گوتنبرگ جمع آوری شده اما تقریبا در سایر شهرداری ها نیز همین قوانین و شرایط وجود دارد.
ازدواج
افرادی که می خواهند مراسم ازدواج غیر مذهبی داشته باشند، در شهرداری ازدواج میکنند. ازدواج در شهرداری با وقت قبلی صورت میگیرد و حدود 5 دقیقه به طول می انجامد. هزینه این مراسم فقط 500 کرون است. مسلما شما میتوانید با خود عکاس و فیلم بردار و همچنین مهمان داشته باشید و در این صورت حداکثر 15 نفر می توانند در مراسم شما حضور داشته باشند. برای ازدواج در شهرداری حضور دو شاهد الزامی است. اگر با سوئدی یا انگلیسی آشنایی ندارید، باید خودتان مترجم داشته باشید. بعد از مراسم ازدواج، مدارک لازم از طرف شهرداری به اداره مالیات سوئد ارسال میشود.
متنی که برای عقد شما خوانده میشود، در سایت شهرداری موجود است. به درخواست شما میتوان این متن را به طور کامل و یا کوتاه خواند.

کلمات سوئدی این بخش
فارسیسوئدی
ساختمان شهرداریRådhuset
مراسم عقدVigsel
خطبه عقدCeremonitext
خطبه عقد سوئدی به فارسی
شما میخواهید پیوند زناشویی ببندید. ازدواج روی عشق و اعتماد بنا شده است. با بستن این پیوند شما سوگند یاد میکنید که به همدیگر احترام متقابل گذاشته و همدیگر را در همه حال همراهی کنید. به عنوان زن و شوهر /شوهر و شوهر/زن و زن شما همچنان دو فرد مستفل هستید که به کمک هم در رابطه زناشویی‌تان از یکدیگر قدرت میگیرید.
حال بخاطر اینکه شما میخواهید این پیوند زناشویی را ببندید، از شما میپرسم:
آیا تو (نام)، آقا/خانم (نام) را به عنوان همسرت برمیگزینی که همواره عاشقانه او را در هنگام تندرستی و بیماری، بهترین ها و بدترین ها در کنار خود داشته باشی؟
جواب (بلی)
آیا تو (نام)، آقا/خانم (نام) را به عنوان همسرت برمیگزینی که همواره عاشقانه او را در هنگام تندرستی و بیماری، بهترین ها و بدترین ها در کنار خود داشته باشی؟
جواب (بلی)
(زوجین حلقه ازدواج را در دست یکدیگر میکنند)
هم اکنون شما را به عنوان زن و شوهر اعلام میکنم.
زمانیکه وارد زندگی مشترک میشوید و با درگیری های روزمره مواجه شدید، این لحظه را به یاد داشته باشید، همواره این عشق، احترام و سوگندی که در این لحظه یاد کردید، لحظه‌ایی که بخاطر آن در اینجا حضور بهم رساندید.
برای شما زندگی مشترک شاد و با سعادتی را آرزومندم.
دمای مناسب آپارتمان
رطوبت، کار نکردن هواکش ها، بوی بد و آزاردهنده، سرمای زیاد و یا گرمای بیش از حد و موارد دیگر را میتوان به عنوان مشکلات محیطی در خانه نام برد. در صورتی که از این نوع مشکلات رنج میبرید، در وحله اول باید آن را با شرکت خانه در میان بگذارید. اگر نتیجه ایی نگرفتید، می توانید با شهرداری تماس گرفته و از شرکت خانه شکایت کنید. این کار بدون هزینه و کمتر از 5 دقیقه به طول می انجامد. برای مثال در شهر گوتنبرگ، کافیست به سایت شهرداری رجوع کنید و فرم مخصوص شکایتنامه را اینترنتی پر کرده و ارسال نمایید.
شهرداری شکایتنامه شما را با شرکت خانه در میان می گذارد و به وی جهت پاسخگویی و رفع مشکلات وقت می دهد.
برای مثال:
شاید مهدی در داستان fack را یادتان باشد. مهدی علاوه بر مشکلات کاری، آپارتمان بسیار سردی داشت. در حدی که بدون بخاری برقی نمی توانستند در سالن پذیرایی بشینند. او این مشکل را بارها با شرکت خانه ‌در میان گذاشته بود، اما هر بار به بهانه‌ایی این مسئله را توجیه میکردند. تا اینکه مهدی با شهرداری گوتنبرگ تماس گرفت و تازه از درجه حرارت مناسب برای محیط خانه با خبر شد.
دمای مناسب خانه طبق برآورد اداره بهداشت و سلامتی بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد می باشد. هوای داخل خانه نباید زیر 18 درجه و همچنین زیر 15 درجه در سطح زمین باشد. در تابستان نیز دمای هوای بالای 28 درجه سانتیگراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین برای گروه های خاصی مانند سالمندان، افرادی که از کمبود متابولیسم رنج میبرند، معلولین و افراد دارای بیماری‌های خاص، دمای هوا باید 2 درجه بیشتر از معمول باشد.
مهدی که بارها به شرکت خانه این مسئله را عنوان کرده بود، با کمک شهرداری، شکایتنامه‌ایی تنظیم کرد و بعد از مدتی بازرس مخصوصی از شهرداری پرونده مهدی را در دست گرفت. به کمک شهرداری، شرکت خانه موظف به رسیدگی و تعمیر شوفاژ های آپارتمان مهدی شد.
کلمات سوئدی این بخش
فارسیسوئدی
شکایتklagomål
دمای داخلی خانهInomhustemperatur
بخش رسیدگی به مسائل زیست محیطیMiljöförvaltning
مهدکودک
شهرداری مسئول رسیدگی به تمام مدارس و مهدکودک های دولتی سوئد است. تمام اطلاعات در زمینه نام نویسی و هزینه مربوط به مهدکودک فرزندتان را میتوانید در سایت شهرداری منطقه خود مطالعه فرمایید. معمولا والدینی که مشغول به کار و یا تحصیل هستند، همچنین افرادی که مرخصی مخصوص والدین دارند، یا کسانی که در اداره کار ثبت هستند و به صورت تمام وقت به دنبال کار می باشند، میتوانند فرزندان خود را پس از یک سالگی در یکی از مهد کودک های دولتی شهر محل سکونتشان ثبت نام کنند.
همچنین کودکانی که نیاز به مراقبت های خاصی دارند، میتوانند بدون در نظر گرفتن وضعیت والدین، در مهد کودک ثبت نام شوند. در شهر گوتنبرگ مهدکودک مخصوص کودکان بین یک تا 6 ساله می باشد. این رنج سنی در سایر شهرداری ها نیز معمولا از یک سال تا 5 الی 6 سال است.
برای ثبت نام فرزندتان در مهدکودک، باید تقاضانامه مربوطه را به شهرداری ارسال نمایید، در این تقاضانامه معمولا میتوانید 5 مهد کودک را انتخاب کنید. مدت زمان انتظار معمولا در شهرهای بزرگ، طولانی تر است و به همین دلیل بهتر است چند ماه زودتر اقدام به ارسال تقاضانامه کنید. در شهر گوتنبرگ شما میتوانید حداکثر شش ماه زودتر از روزی که میخواهید فرزندتان در مهد کودک قرار بگیرد، اقدام به ارسال تقاضانامه کنید.
تمام کودکان سه سال به بالا، حق رفتن به مهدکودک را دارند
از ماه آگوست سالی که فرزندتان 3 ساله میشود، میتوانید به صورت رایگان فرزندتان را به مدت 15 ساعت در هفته، در مهدکودک قرار دهید. در صورتی که نیاز داشته باشید فرزندتان ساعات بیشتری رادر مهد بگذراند، مشمول پرداخت هزینه‌ایی خواهید شد.
وظیفه شهرداری در اختیار گذاشتن مهد کودک دولتی برای فرزند شما است اما در آخر این شمایید که درباره مهد کودک فرزندتان تصمیم میگیرید. در صورتی که بخواهید فرزندتان به مهد برود، مهدکودک ساعات را تقسیم بندی خواهد کرد.
اگر بیکار هستید و در اداره کار ثبت شده‌اید و در نتیجه فعالانه به دنبال کار میگردید، میتوانید فرزندتان را 15 یا 25 ساعت در هفته به مهدکودک بفرستید.
هزینه مربوط به مهد کودک به درآمد شما بستگی دارد. حداکثر هزینه مهدکودک 1313 کرون در ماه می باشد. شما تنها برای سه فرزند اول هزینه مهد پرداخت خواهید کرد. در صورتی که شما کمک هزینه زندگی از سوسیال دریافت میکنید و یا دانشجو هستید و وام تحصیلی از CSN میگیرید، هیچ هزینه‌ایی برای مهد فرزندتان پرداخت نخواهید کرد.
هزینه مهد در شهر استکهلم
هزینه مهد در شهر گوتنبرگ
Medborgarskontor
در آخر به راحت ترین روش برای رسیدن به سوال اصلی این مقاله میرسیم. شهرداری چه کمکی به شهروندان یک شهر میتواند بکند؟ برای پاسخ این سوال کافیست به یکی از دفاتر Medborgarskontor در محل زندگیتان سر بزنید. در اینجا افرادی برای پاسخ گویی به سوالات روزمره شما کار میکنند. این مراکز برای تمام شهروندان ایجاد شده است و در آن میتوانید از پرینتر، فکس و اینترنت استفاده کنید. اگر نامه‌ایی دارید که نوشتن و یا فهمیدن آن برایتان دشوار است، در این مراکز به شما یاری میدهند. فرم های مربوط به سوسیال، مهدکودک و دیگر بخش های شهرداری را میتوانید در این مراکز تحویل دهید.
اگر با زبان سوئدی آشنایی لازم را ندارید میتوانید به مراکزی به نام informationskontor در گوتنبرگ مراجعه فرمایید تا به زبان فارسی پاسخ سوالات روزمره خود را دریافت نمایید.
برای شما که تازه به سوئد آمده اید نیز دوره‌ایی به نام Samhällsorientering وجود دارد که به زبان مادری به قوانین کشور و فرهنگ سوئد در 20 جلسه میپردازد. در این باره به زودی مقاله ایی منتشر خواهیم کرد.
منبع:
Göteborgs Stad

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/160271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم